Interparking breidt laadcapaciteit in Haagse parkeergarage Museumkwartier fors uit
In parkeergarage Museumkwartier te Den Haag is deze week het aantal laadplaatsen voor elektrische auto’s meer dan verdubbeld. De capaciteit is uitgebreid van 8 naar 20 plekken en wordt voorbereid om uiteindelijk 64 laadplaatsen te kunnen aanbieden. Deze uitbreiding is onderdeel van de strategie voor de komende jaren waarbij Interparking wil voorzien in de groeiende vraag naar elektrisch rijden en de vermindering van de impact op het milieu.
In 2022 wordt de laadcapaciteit in vier centrumlocaties voorbereid naar 200 laadplaatsen
Parkeergarage Museumkwartier is de eerste parkeervoorziening waarbij de laadcapaciteit is uitgebreid. Momenteel worden er voorbereidingen getroffen om de huidige capaciteit in de binnenstedelijke parkeergarages te verhogen. In Rotterdam gebeurt dit in parkeergarages Markthal (70) en Lijnbaan (30) en in Amsterdam in parkeergarage IJDock (32). Later dit jaar wordt de laadcapaciteit op nog eens acht extra locaties voorbereid op uitbreiding. Iwan Fernhout, vastgoedmanager bij Interparking Nederland: “In 2020 zagen wij al dat het aantal elektrische auto’s fors toenam en ook steeds meer particulieren een elektrische auto kochten. Om de voordelen van elektrisch rijden te benutten, moet je er uiteraard wel van op aan kunnen dat je de auto onderweg makkelijk kunt opladen”.
Parkeervoorzieningen voor elk type auto toegankelijk houden
Het streven van Interparking is om straks het ruimste laadaanbod in de stad te kunnen aanbieden en de parkeergarage voor iedereen toegankelijk te houden. Een nieuwe uitdaging die ontstaat, is dat onze laadplekken voor beide type auto’s kan worden gebruikt als de garage vol staat”, aldus Iwan. Om genoeg parkeercapaciteit te kunnen blijven bieden aan zowel de elektrische als de benzineauto wordt er een proef gestart met flexplekken. Dit houdt in dat er laadplekken in de garage worden gecreëerd waar zowel een elektrische auto als een benzineauto kan parkeren.
Meer nieuws
Nederlandse communicatieprotocollen voor laden elektrische auto’s de standaard in de VS
Om de VS versneld over te laten schakelen op elektrisch rijden, is een belangrijke rol weggelegd voor in Nederland ontwikkelde technologie bij laadinfrastructuur: OCPP en OCPI. 'Nu Europa nog.'
Lees meerVoorkomen van corrosie door laadpalen parkeergarages?
Door de energietransitie krijgen we steeds meer te maken met systemen die DC-stromen produceren en erop werken. Zoals laadpalen. Veel produceren een te hoge DC-lekstroom met alle bijkomende gevaren.
Lees meerNieuw afwegingskader voor plaatsen snelladers
Waar en hoe kunnen gemeenten het beste snelladers plaatsen binnen de openbare laadinfrastructuur? Nieuwe afwegingskader van NKL Nederland.
Lees meerFifi4Marine nieuw lid Vexpan
Graag heet Vexpan FiFi4Marine van harte welkom als nieuw lid bij de branchevereniging. FiFi4Marine (FF4M) ontwikkelt en produceert een compleet assortiment ECO-brandblusapparatuur en standalone systemen, speciaal voor het blussen van branden veroorzaakt door Lithium batterijen.
Lees meerHelft EV-rijders stapt over als fiscale voordelen wegvallen
Als de MRB voor elektrische auto's hoger wordt dan voor vergelijkbare brandstofauto's, blijft bijna de helft van de EV-rijders niet elektrisch rijden. Dat blijkt uit het Nationaal EV en Berijdersonderzoek 2022.
Lees meerPrijsbarrière elektrische auto wordt groter
Elektrisch rijden is in 2022 duurder geworden. Toch blijft elektrisch rijden nog altijd goedkoper dan rijden in een benzineauto. Dat blijkt uit de Elektrisch Rijden Monitor 2022 van de ANWB.
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.