Geen bekeuring voor Oekraïners die foutparkeren in grote steden
Auto’s met een Oekraïens nummerbord die foutgeparkeerd staan in de vier grote steden Rotterdam, Amsterdam, Den Haag en Utrecht krijgen daarvoor geen bekeuring. Het gaat om tijdelijke maatregelen om vluchtelingen voor de oorlog te ontzien.
In Rotterdam zijn de scanauto’s geprogrammeerd om Oekraïense nummerborden te negeren. De meeste mensen die met de auto komen, worden opgevangen in een sporthal in Zuid. Daar wordt ze uitgelegd dat ze gratis kunnen parkeren bij de P+R Beverwaard. Dus daar staan de meeste auto’s. Amsterdam stelt voor vluchtelingen uit Oekraïne parkeerplaatsen beschikbaar in elf parkeergarages door de hele stad. Voor auto’s met een Oekraïens nummerbord die op straat parkeren, geldt ’tot in ieder geval 1 mei, en eventueel langer afhankelijk van de situatie, een coulanceregeling’. In Den Haag zijn auto’s van Oekraïners welkom op het parkeerterrein van voetbalclub ADO Den Haag en mensen die door de stad een hotel toegewezen krijgen mogen de auto daar gratis neerzetten. Ook in Utrecht knijpen de handhavers een oogje toe als er een Oekraïens nummerbord op de auto zit. De stad laten deze auto’s in elk geval tot en met 30 april met rust.
> Lees het volledige artikel op rtlnieuws.nl
Meer nieuws
Expertteam: Eigendom en openbaarheid van parkeervoorzieningen
In een gemeente wordt een bouwplan ontwikkeld voor de bouw van circa tien appartementen. Voor de beoordeling van de daaruit volgende parkeervraag wordt met behulp van de gemeentelijke parkeernormen, en toepassing van de bijbehorende aanwezigheidspercentages, berekend hoeveel parkeerplaatsen op de verschillende maatgevende momenten benodigd zijn.
Lees meerGemeente Hardenberg evalueert en actualiseert gereguleerd parkeren
Net als in vergelijkbare gemeenten in de regio was in de Hardenbergse samenleving discussie over het geldende parkeerbeleid.
Lees meerDe Birò in Amsterdam: Van overlast naar toekomstperspectief
De gemeente Amsterdam heeft een plan geïmplementeerd om de Birò te weren van de stoep en met een kenteken een parkeervak in te krijgen.
Lees meerOpen parkeerdata: een must
Het Servicehuis Parkeer- en Verblijfsrechten (SHPV) en het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat ((IenW) hebben de handen ineengeslagen om parkeerdata beter te ontsluiten. Over vier jaar moet 95 procent van deze data als open data beschikbaar zijn.
Lees meerParkeren en gebiedsontwikkeling rond knooppunten
De afgelopen jaren is uit meerdere onderzoeken gebleken dat parkeerbeleid groot effect kan hebben op duurzame gebiedsontwikkeling met laag autobezit- en gebruik.
Lees meerParkeergarages Lammermarkt en Garenmarkt: Een aantrekkelijk entree naar de stad
Om de Leidse binnenstad aantrekkelijk en bereikbaar te houden heeft het gemeentebestuur in 2010 opdracht gegeven om twee ondergrondse parkeergarages te bouwen.
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.