EasyPark en Q-Park breiden samenwerking in België verder uit
Eerder bleek al dat Nederlandse gebruikers van de EasyPark formerly Parkmobile app bij een bezoekje aan onze Zuiderburen graag in een Q-Park garage parkeren. Zeker tijdens vakantieperiodes is een dagje shoppen in België een geliefde bezigheid van veel Nederlanders. Reden voor EasyPark en Q-Park om de samenwerking verder uit te breiden.
[persbericht van EasyPark]
Gebruikers van de Nederlandse variant van de EasyPark-app (herkenbaar aan het paarse icoon) kunnen vanaf nu heel eenvoudig parkeren in 45 garages in de drie grootste steden van België: Gent, Antwerpen en Brussel.
Het in- en uitrijden gebeurt daarbij geheel automatisch via kentekenherkenning. Gebruikers bepalen zelf of ze hier gebruik willen maken door het per voertuig in de app in- of uit te schakelen. Staat kentekenherkenning ingeschakeld, dan opent de slagboom bij aankomst vanzelf. En ook uitrijden gebeurt geheel contactloos. Betalen gebeurt eenvoudig via de app. Een parkeerticket heb je niet meer nodig.
Michael Stark, Country Director van EasyPark Nederland: “Wij willen Nederlandse en Europese steden leefbaarder maken door parkeren makkelijk te maken. Auto’s die geparkeerd staan in de garages van Q-Park verminderen de druk in drukke straten in de binnenstad. De samenwerking met Q-Park stelt ons in staat om de makkelijkste en slimste parkeerervaring te combineren met de veiligheid en het comfort van een kwaliteitsparkeergarage.”
Stark vervolgt: “Zowel EasyPark als Q-Park zijn koplopers op het gebied van parkeren. Deze samenwerking is een logische volgende stap in onze ambitie om het leven in de stad aangenamer te maken.”
Meer informatie
> Bron: Easypark
Meer nieuws
Linksom, waarom? Rijroutes parkeergarages tegen klok in
Waarom draaien we in parkeergarages meestal linksom? Deze ogenschijnlijk eenvoudige ontwerpkeuze blijkt verrassend hardnekkig en deze is in de NEN 2443 een aanbeveling. Een grote invloed op doorstroming in parkeergarages.
Lees meer90% Gemeenten te veel of te weinig parkeerplek
90 procent van de gemeenten gebruikt parkeernormen die niet aansluiten op het actuele mobiliteitsgedrag en de daadwerkelijke behoefte aan parkeerplekken in wijken. Dit constateert adviesbureau Goudappel.
Lees meerSlimmer Parkeren in Dordrecht: naar sturend parkeerbeleid voor groene en leefbare stad
In het Mobiliteitsplan Dordrecht 2040 wordt een duidelijke koers uitgezet: Dordrecht wil een sterke, groene en leefbare stad zijn met een slimmer en sturend parkeerbeleid. Peter Vissers geeft inzicht in het beleid.
Lees meerParking Trend magazine 2/2025
In het juninummer van Parking Trend International magazine deelt EPA een hoofdartikel over 'Aanleg en renovatie van parkeergarages'. Toonaangevende bouwbedrijven geven hun mening.
Lees meerAdvies Onderzoeksraad na instorten hellingbanen parkeergarage Nieuwgein
Alle partijen die betrokken zijn bij het ontwerp, de bouw en het gebruik van een gebouw moeten gezamenlijk verantwoordelijkheid nemen voor de veiligheid van dat gebouw. Dat stelt de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) in het onderzoeksrapport over de ingestorte hellingbanen van de parkeergarage bij het ziekenhuis in Nieuwegein.
Lees meerDeelmobiliteit: leuke niche, maar geen oplossing
Er zijn van die innovaties waar de buitenwacht al jaren hoopvol naar kijkt, maar waar het echte succes maar niet wil komen. Deelmobiliteit is daar het schoolvoorbeeld van, aldus Carlo van de Weijer.
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.