EasyPark en Q-Park breiden samenwerking in België verder uit
Eerder bleek al dat Nederlandse gebruikers van de EasyPark formerly Parkmobile app bij een bezoekje aan onze Zuiderburen graag in een Q-Park garage parkeren. Zeker tijdens vakantieperiodes is een dagje shoppen in België een geliefde bezigheid van veel Nederlanders. Reden voor EasyPark en Q-Park om de samenwerking verder uit te breiden.
[persbericht van EasyPark]
Gebruikers van de Nederlandse variant van de EasyPark-app (herkenbaar aan het paarse icoon) kunnen vanaf nu heel eenvoudig parkeren in 45 garages in de drie grootste steden van België: Gent, Antwerpen en Brussel.
Het in- en uitrijden gebeurt daarbij geheel automatisch via kentekenherkenning. Gebruikers bepalen zelf of ze hier gebruik willen maken door het per voertuig in de app in- of uit te schakelen. Staat kentekenherkenning ingeschakeld, dan opent de slagboom bij aankomst vanzelf. En ook uitrijden gebeurt geheel contactloos. Betalen gebeurt eenvoudig via de app. Een parkeerticket heb je niet meer nodig.
Michael Stark, Country Director van EasyPark Nederland: “Wij willen Nederlandse en Europese steden leefbaarder maken door parkeren makkelijk te maken. Auto’s die geparkeerd staan in de garages van Q-Park verminderen de druk in drukke straten in de binnenstad. De samenwerking met Q-Park stelt ons in staat om de makkelijkste en slimste parkeerervaring te combineren met de veiligheid en het comfort van een kwaliteitsparkeergarage.”
Stark vervolgt: “Zowel EasyPark als Q-Park zijn koplopers op het gebied van parkeren. Deze samenwerking is een logische volgende stap in onze ambitie om het leven in de stad aangenamer te maken.”
Meer informatie
> Bron: Easypark
Meer nieuws
Informatiebijeenkomst NEN 9120 Toegankelijkheid van Gebouwen
NEN organiseert 16 mei een informatiebijeenkomst over NEN 9120. Deze beschrijft wat er nodig is om gebouwen toegankelijk en bruikbaar te maken voor een brede groep gebruikers. Vexpan heeft aanvullend advies.
Lees meerWeesauto’s: een probleem op straat, maar weinig zicht op beleid
Wegslepen van auto’s is een wezenlijk onderdeel van parkeerregulering. Een bijzonder type, zijn de zogeheten weesauto’s. Hoe gaat gemeente Amsterdam hiermee om? Een vraag van de redactie van Vexpansie.
Lees meerRenkum kiest voor mensgerichte mobiliteit
Gemeente Renkum heeft een vernieuwde Mobiliteitsvisie met een koerswijziging: van een traditionele, verkeerskundige benadering naar mensgericht. Dit beleid is in eigen beheer ontwikkeld.
Lees meerOpleiden in parkeerbranche in beweging
Parkeren is een breed vakgebied met complexe vraagstukken. Vandaar dat er een stijgende vraag is naar professionals. Een dubbelinterview met Chantal van der Wolk (Vexpan) en Natalie Veenkamp (DTV Academy).
Lees meerRotterdam treedt op tegen foutgeparkeerde deelscooters en -fietsen
Omgevallen scooters, fietsen die plompverloren zijn achtergelaten en bakfietsen die de stoep blokkeren. Rotterdam doet wat aan de parkeeroverlast van deelvervoer. Er komen strengere regels én meer parkeerhubs.
Lees meer'Inkomsten boa-boetes moeten naar gemeenten'
VVD in Den Haag stelt in een opinieartikel in de Telegraaf voor om de opbrengsten van boa-boetes voortaan ten goede te laten komen aan de gemeentebegrotingen. Zoals bij foutparkeren.
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.