EasyPark en Q-Park breiden samenwerking in België verder uit
Eerder bleek al dat Nederlandse gebruikers van de EasyPark formerly Parkmobile app bij een bezoekje aan onze Zuiderburen graag in een Q-Park garage parkeren. Zeker tijdens vakantieperiodes is een dagje shoppen in België een geliefde bezigheid van veel Nederlanders. Reden voor EasyPark en Q-Park om de samenwerking verder uit te breiden.
[persbericht van EasyPark]
Gebruikers van de Nederlandse variant van de EasyPark-app (herkenbaar aan het paarse icoon) kunnen vanaf nu heel eenvoudig parkeren in 45 garages in de drie grootste steden van België: Gent, Antwerpen en Brussel.
Het in- en uitrijden gebeurt daarbij geheel automatisch via kentekenherkenning. Gebruikers bepalen zelf of ze hier gebruik willen maken door het per voertuig in de app in- of uit te schakelen. Staat kentekenherkenning ingeschakeld, dan opent de slagboom bij aankomst vanzelf. En ook uitrijden gebeurt geheel contactloos. Betalen gebeurt eenvoudig via de app. Een parkeerticket heb je niet meer nodig.
Michael Stark, Country Director van EasyPark Nederland: “Wij willen Nederlandse en Europese steden leefbaarder maken door parkeren makkelijk te maken. Auto’s die geparkeerd staan in de garages van Q-Park verminderen de druk in drukke straten in de binnenstad. De samenwerking met Q-Park stelt ons in staat om de makkelijkste en slimste parkeerervaring te combineren met de veiligheid en het comfort van een kwaliteitsparkeergarage.”
Stark vervolgt: “Zowel EasyPark als Q-Park zijn koplopers op het gebied van parkeren. Deze samenwerking is een logische volgende stap in onze ambitie om het leven in de stad aangenamer te maken.”
Meer informatie
> Bron: Easypark
Meer nieuws
30 jaar fiscalisering deel 7: Beschouwing
Fiscalisering: In dit laatste artikel van de serie wordt vooral vooruitgekeken en daarbij worden een paar veelbelovende nieuwe initiatieven besproken.
Lees meer30 jaar fiscalisering deel 6: Organisatie/ontwikkelingen
Fiscalisering: Kennisontwikkeling, opleiding, de omvang van de fiscalisering, organisatorische ontwikkelingen, efficiency en effectiviteit.
Lees meerDeelauto’s: wat is de reductiefactor?
Door bij nieuwbouw/renovatie deelauto’s in te zetten kan vaak het aantal nieuw te realiseren parkeerplaatsen worden verminderd. Maar hoe groot mag die afslag zijn?
Lees meerHandhaven met de scanauto; een (r)evolutie in de stad
Om de binnenstad wél leefbaar en bereikbaar te houden zoeken steden continu naar instrumenten die hieraan kunnen bijdragen, zoals de scanauto.
Lees meerFlexibele Parkeermachtiging voor deelauto’s van start
De SHPV-pilot Flexibele Parkeermachtiging voor Deelauto’s is live gegaan. Vijf gemeenten en 3 aanbieders van deelauto’s testen een meer uniforme en flexibele manier voor het parkeren van deelauto’s.
Lees meerRekenkamer Amersfoort: onderzoek naar parkeergarages en fietsenstallingen
Bijna elke gemeente heeft een rekenkamer die onderzoek doet naar doelmatigheid, doeltreffendheid en rechtmatigheid van het gemeentelijk beleid. Parkeren is regelmatig onderwerp van onderzoek.
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.