Update ontwikkelingen D-GPK: website, app en toolbox
Het digitaliseren van het GPK-parkeerrecht is een omvangrijk project van SHPV. Inmiddels heeft zij voor gemeenten en houders van een GPK een informatieve website, app en een toolbox ontwikkeld. Om mensen die minder digitaal vaardig zijn te helpen, is onder meer een samenwerking aangegaan met Coöperatie ParkeerService.
De website is te vinden onder www.parkerenplus.nl. Alles wat je wilt weten of nodig hebt voor invoering van de GPK-app is te vinden op deze website. SHPV heeft voor gemeentes een toolbox ontwikkeld waarin alle formele documenten zijn opgenomen en de landelijke communicatiemiddelen als poster, flyers en animatie zijn opgenomen. Je komt in bezit van deze toolbox wanneer je klikt op de knop “aanvraag informatie gemeentes” onder het tabblad informatie voor gemeentes.
Ondersteuning bij minder digitaal vaardig
Door SHPV wordt veel aandacht besteed aan mensen met een GPK die minder digitaal vaardig zijn. Ze heeft daarom een contract gesloten met Coöperatie ParkeerService voor het telefonisch afhandelen van vragen die gesteld worden door gebruikers van de Parkeren Plus app. De Coöperatie ParkeerService zal 24/7 dienstverlening bieden aan alle vragenstellers. Ook is een afspraak gemaakt met het Informatiesteunpunt Digitale Overheid (IDO). Het IDO wordt bemenst door de mensen van de Koninklijke Bibliotheek. Kaarthouders kunnen voor vragen en hulp binnenlopen bij deze bibliotheken.
Coöperatie ParkeerService: ‘We zijn verheugd onze samenwerking met SHPV. Wij gaan ondersteuning bieden voor de door de SHPV te lanceren ParkerenPlus-app. Deze zal de komende maanden gefaseerd uitgerold worden.’
Meer informatie
> SHPV
> Project D-GPK
> Coöperatie ParkeerService
> Foto: SHPV en Coöperatie ParkeerService, Tekst: nieuwsbrief SHPV
Meer nieuws
P+R Parkeergarage Station Ede-Wageningen
Bij het Polarbearsplein in Ede vordert de bouw van de nieuwe vijflaags P+R parkeergarage volgens planning. De moderne P+R Station Ede-Wageningen biedt straks meer dan 500 parkeerplaatsen.
Lees meerRapport OVV instorting hellingbanen parkeergarage Nieuwegein een wake-upcall
Het eindrapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) over de instorting van de hellingbanen van de parkeergarage in Nieuwegein is een wake-upcall: tijd om structurele verbeteringen door te voeren in ontwerp, bouw én onderhoud van parkeergarages in Nederland.
Lees meerScanauto’s controleren stoepparkeren in Den Haag
Sinds 1 oktober zien scanauto’s in Den Haag wanneer voertuigen op de stoep staan. Foutparkeerders kunnen een boete krijgen. Zo wil de gemeente zowel de stoep als straat toegankelijk en veilig houden voor bewoners en de hulpdiensten.
Lees meerGemeente Veenendaal lijdt geen verlies meer op betaald parkeren
Jarenlang leed gemeente Veenendaal verlies omdat zij drie parkeergarages liet bouwen, in de hoop daar geld mee te verdienen. Maar er staan te weinig auto’s in de garages om de bouwkosten terug te verdienen. Ze nam maatregelen.
Lees meerDe puzzel van efficiënt ondergronds parkeren
In een ondergrondse parkeergarage is de parkeervakindeling van groot belang voor de efficiëntie van de constructie. Hoofdaannemer Mobilis over de zoektocht voor een constructief ontwerp voor Marnixgarage in Amsterdam.
Lees meerVexpan verwelkomt ETI Park als nieuw lid
Vexpan is blij om ETI Park als nieuw lid te verwelkomen in onze community. ETI Park biedt parkeerplaatsbeheer. Hun doel is beschikbare parkeerplaatsen te bieden wanneer nodig.
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.