Update ontwikkelingen D-GPK: website, app en toolbox

Gepubliceerd op: 25 april 2024

Het digitaliseren van het GPK-parkeerrecht is een omvangrijk project van SHPV. Inmiddels heeft zij voor gemeenten en houders van een GPK een informatieve website, app en een toolbox ontwikkeld. Om mensen die minder digitaal vaardig zijn te helpen, is onder meer een samenwerking aangegaan met Coöperatie ParkeerService.

 

De website is te vinden onder www.parkerenplus.nl. Alles wat je wilt weten of nodig hebt voor invoering van de GPK-app is te vinden op deze website. SHPV heeft voor gemeentes een toolbox ontwikkeld waarin alle formele documenten zijn opgenomen en de landelijke communicatiemiddelen als poster, flyers en animatie zijn opgenomen. Je komt in bezit van deze toolbox wanneer je klikt op de knop “aanvraag informatie gemeentes” onder het tabblad informatie voor gemeentes.

 

Ondersteuning bij minder digitaal vaardig
Door SHPV wordt veel aandacht besteed aan mensen met een GPK die minder digitaal vaardig zijn. Ze heeft daarom een contract gesloten met Coöperatie ParkeerService voor het telefonisch afhandelen van vragen die gesteld worden door gebruikers van de Parkeren Plus app. De Coöperatie ParkeerService zal 24/7 dienstverlening bieden aan alle vragenstellers. Ook is een afspraak gemaakt met het Informatiesteunpunt Digitale Overheid (IDO). Het IDO wordt bemenst door de mensen van de Koninklijke Bibliotheek. Kaarthouders kunnen voor vragen en hulp binnenlopen bij deze bibliotheken.

 

Coöperatie ParkeerService: ‘We zijn verheugd onze samenwerking met SHPV. Wij gaan ondersteuning bieden voor de door de SHPV te lanceren ParkerenPlus-app. Deze zal de komende maanden gefaseerd uitgerold worden.’

 

Meer informatie
> SHPV
> Project D-GPK
> Coöperatie ParkeerService
> Foto: SHPV en Coöperatie ParkeerService, Tekst: nieuwsbrief SHPV

Tags

d-gpk gehandicapten samenwerking

Meer nieuws

Proef contactloos parkeerkosten betalen Schiphol

Contactloos parkeren op Schiphol is voortaan mogelijk door de QR code op hun parkeerkaartje te scannen met hun mobiele telefoon. Schiphol Parking,

Lees meer

Iets in geuren en kleuren vertellen

Wanneer we iets willen aangeven in de openbare ruimte/parkeergarage gebruiken we kleur, maar er wordt lang niet altijd nagedacht of de gebruikte nuances in de kleurstelling en contrasten tussen de kleuren onderling wel door iedereen herkend kunnen worden

Lees meer

Hoe ziet de toekomst van toegangstechnologie eruit?

Een blik op hoe toegangstechnologie zich de komende jaren gaat ontwikkelen.

Lees meer

Ontwikkelingen voor het ESPA-keurmerk voor parkeergarages

De ESPA (European Standard Parking Award) is een onderscheiding die namens de EPA (European Parking Association) wordt verstrekt.

Lees meer

Bewaking van vluchtwegen met behulp van tijdvertraging?

Goed en veilig beheer van parkeergarages wordt in toenemende mate op afstand gedaan. Daarbij worden ook technische hulpmiddelen voor toe-en uitgangscontrole ingezet om alleen parkeerders binnen te laten.

Lees meer

Norm toegankelijkheid gebouwen in aantocht

Gebouwen, dus ook parkeergarages zouden voor iedereen, dus ook voor mensen met een beperking makkelijk toegankelijk moeten zijn. Daar lijkt nu schot in te komen door een nieuwe brief van de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) over de voortgang van het Actieplan Toegankelijkheid voor de Bouw.

Lees meer
1 26 27 28 29

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief