Uitbreiding projectteam Nationaal Parkeercongres

Gepubliceerd op: 26 november 2021

Een projectteam van Vexpan leden organiseert jaarlijks het Nationaal Parkeercongres. Zij kijken enthousiast terug op de editie van 2021, die door deelnemers is beoordeeld met een 7.8. Na een oproep in de Vexpan nieuwsbrief is het team uitgebreid met drie leden. Vanuit verschillende invalshoeken denken zij mee over het programma van het jaarcongres dat in 2022 op 13 oktober zal plaatsvinden.

 

De drie nieuwe leden zijn Remko van der Borght (Parkeerbeheer Bergen op Zoom), Wouter de Bruijne (ParkBee) en Dirk Moorees (Empaction).

 

Wouter de Bruijne kijkt ernaar uit om een bijdrage te leveren aan het congres. “Met ParkBee zijn we met vijf jaar op de markt nog een relatief jonge speler. Het is leuk om met die frisse blik mee te werken aan een mooi evenement volgend jaar oktober.”

 

Dirk Moorees is al ruim 20 jaar werkzaam in de wereld van parkeren en mobiliteit. Eerst bij Q-Park, vervolgens bij de gemeente Nijmegen en sinds 2008 als adviseur en projectleider bij Empaction. “Ons bureau vindt het belangrijk om een bijdrage te leveren aan samenwerking en kennisontwikkeling binnen de sector. Zo is mijn collega Monique Pluijm jarenlang voorzitter geweest van de Vexpan en sinds kort zet Floor van Dorresteijn zich in voor Vexpan Young.”

 

Nu gaat ook Dirk Moorees met veel plezier aan de slag voor de Vexpan. “Binnen Empaction heb ik de afgelopen periode ervaring op mogen doen met de organisatie van onze kantoorbijeenkomsten en kennissessies. In deze rol ervaar ik hoe waardevol het is om samen met collega’s te leren over nieuwe ontwikkelingen en thema’s in ons vakgebied. In de projectgroep voor het Nationaal Parkeercongres hoop en verwacht ik nieuwe mensen in onze branche te leren kennen en nieuwe dingen te leren over organiseren.”

 

Remko van der Borght is al ruim zeven jaar de parkeerregisseur bij de gemeente Bergen op Zoom. “Vanuit deze rol ben ik ook de opdrachtgever van onze eigen BV Parkeerbeheer Bergen op Zoom. Als nevenfunctie ben ik secretaris van de coöperatie Parkeerbeheer Zuidwest Nederland.” Vanuit zijn verschillende rollen is hij bezig met het thema “parkeren” in de volle breedte. Van beleid, naar juridische zaken, naar handhaving en terug. Hierbij is digitalisering van de gehele parkeerketen een rode draad en staat innovatie samen met verschillende marktpartijen ook regelmatig op de agenda. “Ik zag de oproep en miste in de projectgroep iemand vanuit een gemeente en heb mij beschikbaar gesteld.”

 

In het projectteam zitten verder Ciaran Dooijes (Parkmobile), Jeroen van Luyn (Goudappel), Angelique Breukel (Spark), Tomas Novak (PayByPhone) en namens het Vexpan bestuur Peter Dingemans (ParkKam). Martin Curfs (InPublic) heeft aangegeven na vier jaar te stoppen.

 

Peter Dingemans is blij met de uitbreiding en het enthousiasme van de nieuwe teamleden. “Samen gaan we werken aan een mooi Nationaal Parkeercongres in 2022.”

 

Vanaf januari gaat het team van start. Op 13 oktober 2022 zal de volgende editie zijn van het Nationaal Parkeercongres 2022.

Tags

nationaal parkeercongres verenigingsnieuws

Meer nieuws

Brandveiligheidsvoorschriften Bouwbesluit en Bbl vergeleken

Wat zijn de verschillen op brandveiligheidsgebied tussen het Bouwbesluit en het Besluit bouwwerken leefomgeving (Bbl)? En wat betekent dit voor de praktijk, voor het brandveiligheidsniveau in gebouwen?

Lees meer

Samenwerking Vexpan-leden WPS en ParkBee

Door de integratie met WPS kunnen parkeerexploitanten parkeerplaatsen toevoegen aan het ParkBee platform en de gebruikers hiervan bereiken. Wat een stroom van verkeer naar de parkeerlocatie genereert.

Lees meer

Yellowbrick verbreedt parkeerdienstverlening samen met XXImo

Betalen voor parkeren op straat en parkeergarages met één geïntegreerde oplossing. Parkeerapp Yellowbrick en mobiliteitsspecialist XXImo sluiten de handen ineen.

Lees meer

Snelladen niet populair bij ev-rijders

De helft van de EV-rijders maakt amper gebruik van snelladen. Om inzicht te krijgen in laadgedrag deed Vereniging Elektrische Rijders (VER) onderzoek naar ‘Laden langs de snelwegen’.

Lees meer

Landelijke huisstijl voor herkenning deelhubs

Hoe herken je deelmobiliteithubs? Hoe wordt landelijk uniform het gebruik duidelijk? Speciaal hiervoor is een nieuwe landelijke identiteit ontwikkeld. Vaartsche Rijn in Utrecht heeft de primeur.

Lees meer

Wanneer functioneert e-auto als elektriciteitscentrale?

Hoe kan het dat moderne e-auto’s niet kunnen terugleveren, ondanks de grote belangen? Waarom heeft Europa nog altijd geen terugleverstandaard? In de Volkskrant maakt Bard van de Weijer een analyse.

Lees meer
1 53 54 55 56 57 72