Start berging 112 auto’s uit Q-Park parkeergarage naast St. Antonius Ziekenhuis

Gepubliceerd op: 19 juli 2024

Vandaag start de bergingsoperatie van de volgende 112 auto’s in de Q-Park parkeergarage naast het St. Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein. Het gaat om auto’s op de verschillende verdiepingen van de parkeergarage in een gebied dat door de gemeente Nieuwegein als veilig is aangemerkt.

 

[Nieuwsbericht Q-Park]

 

De veiligheid is vastgesteld door experts, waarna het bergingsplan is goedgekeurd door de gemeente Nieuwegein. Om de auto’s uit de parkeergarage te krijgen wordt een hijsopstelling geplaatst. Deze bestaat uit stapelpontons om de hoogte te overbruggen, in combinatie met een brug vanuit de verdiepingen van de parkeergarage. De auto’s worden door een gespecialiseerd bergingsbedrijf op de omheinde stapelpontons gereden. Een hijskraan zet vervolgens de auto’s op de begane grond. Hier worden de auto’s gecontroleerd door een onafhankelijke schade-expert.

 

Algemeen directeur Michiel Tenge van Q-Park: “Een maand geleden zijn de eerste 15 auto’s geborgen. Gelukkig kunnen we nu ook deze 112 auto-eigenaren hun auto teruggeven. Het hijsplan vergde nauwkeurige afstemming met verschillende partijen, omdat de veiligheid en het beschermen van het onderzoeksgebied van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) geborgd moesten zijn. We kijken ernaar uit de auto’s op korte termijn schoon bij de auto-eigenaren af te leveren. Vanzelfsprekend hopen we dat ook de resterende 14 auto’s in het onderzoeksgebied snel geborgen kunnen worden.”

 

Onlangs maakten de betrokken partijen Q-Park, St. Antonius en Primevest bekend dat zij de termijn voor de reeds verstrekte leenauto’s aan gedupeerden verlengen tot september dit jaar. Alle auto-eigenaren zijn via e-mail op de hoogte gebracht. De parkeergarage blijft vooralsnog gesloten.

 

Meer informatie
> Q-Park
> Meer nieuws van Q-Park

Tags

parkeergarage bergingsoperatie Nieuwegein

Meer nieuws

Elektrisch rijden: heeft accupakket verwisselen de toekomst?

In China is de Nio ET7 gepresenteerd. Binnen afzienbare tijd moet de elektrische sedan ook leverbaar worden met een verwisselbaar accupakket. Slim, maar heeft die technologie eigenlijk toekomst?

Lees meer

Naar meer transparantie in de laadkosten

Elke keer dat een berijder zijn elektrische auto oplaadt bij een laadpunt, zijn daar kosten mee gemoeid. Het is voor de elektrische rijders lang niet altijd duidelijk wat er in specifieke gevallen moet worden betaald voor het laden.

Lees meer

Differentiëren in parkeertarieven

Een wetsvoorstel voor aanpassing van de Gemeentewet moet het differentiëren van parkeertarieven op basis van uitstoot binnenkort mogelijk maken. Doel is het stimuleren van elektrisch rijden, maar is dit voldoende effectief en wenselijk?

Lees meer

De Birò in Amsterdam: Van overlast naar toekomstperspectief

De gemeente Amsterdam heeft een plan geïmplementeerd om de Birò te weren van de stoep en met een kenteken een parkeervak in te krijgen.

Lees meer

Pieter Litjens CROW

Pieter Litjens is sinds januari 2019 algemeen directeur van het kennisplatform CROW. De redactie van Vexpansie is benieuwd naar zijn ervaringen. U hopelijk ook.

Lees meer

Parkeren aan de laadpaal?

Het Klimaatakkoord van het kabinet heeft ook zijn weerslag op onze dagelijkse mobiliteit. Volgens de plannen kunnen we over tien jaar alleen nog maar elektrische auto’s kopen. Maar wat vervangt dan onze wekelijkse tankbeurt waarbij we na een paar minuten weer 600 kilometer vooruit kunnen?

Lees meer
1 20 21 22 23

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief