Servicekosten parkeerapp EasyPark omhoog

Gepubliceerd op: 01 april 2025
Gebruikers van EasyPark kregen afgelopen weekend een mail van de parkeerapp. De servicekosten gaan per 1 mei omhoog, waardoor parkeren duurder wordt. Het AD zet de parkeerapps op een rij
 

Via de app van EasyPark betaal je nu nog 0,39 euro bovenop het geldende parkeertarief. Maar vanaf 1 mei 2025 telt de parkeerapp 15 procent van het totale parkeertarief bovenop de parkeerkosten. Het maximum is 0,70 euro extra per uur en 7 euro per dag.

 

EasyPark heeft het starttarief wel verlaagd naar 0,19 euro, maar daar merk je alleen wat van bij korte parkeeracties. Neem je een abonnement op EasyPark Go (4,99 euro), dan betaal je geen starttarief.

 

Zet je je auto drie uur lang à 6,18 euro per uur in het centrum van Rotterdam aan de straat, dan betaal je daar 18,54 euro voor. Via EasyPark betaal je straks 2,78 extra (15 procent van 18,54), plus nog het starttarief van 0,19 euro. In totaal ben je voor drie uur parkeren dan 21,51 euro kwijt.

 

Meer informatie

> Lees verder op AD.nl
> EasyPark Group, lid en premium partner van Vexpan

 

 

Tags

servicekosten parkeerapp

Meer nieuws

Expertteam: Zware personenauto’s in parkeergarages

Wat is het advies van het Vexpan Expertteam of zware personenauto's wel toegelaten mogen worden in parkeergarages?  

Lees meer

Kingspan Light + Air (KLA) nieuw lid Vexpan

Vexpan heet Kingspan Light + Air (KLA) welkom als nieuw lid van Platform voor Parkeren Nederland. KLA is een beursgenoteerd bedrijf en wereldwijd actief op verschillende gebieden zoals watermanagementsystemen, isolatiepanelen, glasdakconstructies, klimaatinstallaties en rookbeheersingssystemen.

Lees meer

Geef commentaar op concept NEN 9120: voor mensen met een beperking in een parkeergarage

De concept NEN 9120 over toegankelijkheid van gebouwen is een nieuwe norm voor voorzieningen voor mensen met een beperking. De commentaarronde voor deze norm die ook over parkeergarages gaat, is opgestart. Dit kan tot voor 15 juli 2024.

Lees meer

Update ontwikkelingen D-GPK: website, app en toolbox

Het digitaliseren van het GPK-parkeerrecht is een omvangrijk project van SHPV. Inmiddels heeft zij voor gemeenten en houders van een GPK een informatieve website, app en een toolbox ontwikkeld. Ook helpen zij mensen die minder digitaal vaardig zijn.

Lees meer

NEN 9120 helpt mensen met een beperking in een parkeergarage

De nieuwe norm NEN 9120, nu nog concept, lost een groot deel van de problemen op die mensen met een beperking ervaren in parkeergarages.

Lees meer

Den Haag krijgt 3.200 extra laadpunten voor elektrische auto’s

De gemeente Den Haag heeft het beheer en onderhoud van haar 5.400 openbare laadpunten ondergebracht bij Vattenfall InCharge. Zij breidt het netwerk met 1.600 laadpalen uit in de komende 4 jaar.

Lees meer
1 9 10 11 12 13 29

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief