ParkBee viert jubileum met 250ste locatie in Nederland
Het parkeerplatform ParkBee bestaat deze maand vijf jaar en viert dit jubileum met het openen van de 250ste Nederlandse parkeerlocatie. In 2016 betrad ParkBee de ‘traditionele parkeermarkt’ met de eerste locaties ParkBee Zeeheld in Den Haag, Botersloot in Rotterdam en ParkBee Overtoom in Amsterdam.
Het platform is ontstaan vanuit het gebrek aan beschikbare parkeergelegenheid in combinatie met onbenutte parkeerplekken bij bijvoorbeeld hotels en kantoren. Inmiddels heeft ParkBee in Nederland 250 locaties, en is sinds 2017 ook in het VK met 42 locaties en heeft na vijf jaar nog steeds dezelfde missie: zoveel mogelijk ruimte vrij te spelen op straat.
Werner Paul Boerma (CEO): ‘In de afgelopen 5 jaar heeft ParkBee als parkeerplatform het fundament gelegd voor een oplossing van de parkeerproblematiek in grote steden. Het vinden van een parkeerplek is lastig, kost veel tijd en parkeren zelf is duur. Terwijl er bij vastgoedeigenaren substantiële parkeergelegenheid beschikbaar is. Door deze te benutten creëren we kansen voor de stad, bewoners, bezoekers en vastgoedeigenaren. Auto’s kunnen steeds meer uit het straatbeeld verdwijnen.
Door middel van systeemintegraties en innovatieve datatechnologie maken wij de connectie tussen automobilist en omgeving. Zo zorgen we ervoor dat de automobilist sneller een betaalbare parkeerplek vindt. Na onze successen in Nederland en het Verenigd Koninkrijk, zijn we hard bezig door te groeien tot het leidende techplatform in Europa en daarmee in potentie een van de succesvolle Nederlandse techbedrijven.’
Slim parkeren altijd binnen handbereik
Mede via partners zoals bijvoorbeeld Parkmobile, Yellowbrick, ANWB, Tranzer en RingGo heeft ParkBee inmiddels toegang tot miljoenen gebruikers in Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Voor de automobilist heeft dit veel gebruiksvoordelen. Zo kun je bijvoorbeeld in de Parkmobile of Yellowbrick app toegang krijgen tot een ParkBee locatie of via Google Maps en Waze automatisch zo snel mogelijk naar een parkeergelegenheid navigeren vlakbij je bestemming.
Het scheelt tijd en onnodig verkeer door direct naar een parkeerplaats te navigeren. ‘En dat is nog maar het begin,’ aldus Boerma. ‘Met onze datatechnologie weten we waar de parkeerdruk hoog is – of zal zijn – en kunnen we met verschillende parkeerproducten altijd het juiste aanbod doen aan gebruikers. Door ons directe en internationale netwerk in de steden vind je altijd een locatie dichtbij jouw bestemming, je reserveert een parkeerplek vooraf of opent direct de slagboom via je favoriete app.’
> Meer informatie over Parkbee
Meer nieuws
60 jaar betaald parkeren Amsterdam
Het Parool besteedt aandacht aan 60 jaar betaald parkeren in Amsterdam. In de maand dat de parkeermeter in de hoofdstad zijn zestigste verjaardag vierde, kondigde het stadsbestuur een uitbreiding aan van het betaald parkeren in de stadsdelen Noord, Nieuw-West en Zuidoost.
Lees meerKosten parkeervergunning flink gestegen in diverse gemeenten
Mensen die een vergunning nodig hebben om hun auto in de buurt van hun woning te parkeren, betalen daarvoor vaak meer dan een paar jaar geleden.
Lees meerKingspan Light + Air (KLA) nieuw lid Vexpan
Vexpan heet Kingspan Light + Air (KLA) welkom als nieuw lid van Platform voor Parkeren Nederland. KLA is een beursgenoteerd bedrijf en wereldwijd actief op verschillende gebieden zoals watermanagementsystemen, isolatiepanelen, glasdakconstructies, klimaatinstallaties en rookbeheersingssystemen.
Lees meerGeef commentaar op concept NEN 9120: voor mensen met een beperking in een parkeergarage
De concept NEN 9120 over toegankelijkheid van gebouwen is een nieuwe norm voor voorzieningen voor mensen met een beperking. De commentaarronde voor deze norm die ook over parkeergarages gaat, is opgestart. Dit kan tot voor 15 juli 2024.
Lees meerUtrechtse gemeenteraad stemt in met invoer betaald parkeren
De gemeenteraad stemde in met het voorstel om in Utrecht buurt voor buurt betaald parkeren in te voeren. De stad start in 2024 met de wijken waar de parkeerdruk nu hoog is. Het gaat in totaal twaalf jaar duren.
Lees meerUpdate ontwikkelingen D-GPK: website, app en toolbox
Het digitaliseren van het GPK-parkeerrecht is een omvangrijk project van SHPV. Inmiddels heeft zij voor gemeenten en houders van een GPK een informatieve website, app en een toolbox ontwikkeld. Ook helpen zij mensen die minder digitaal vaardig zijn.
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.