Nieuw afwegingskader voor plaatsen snelladers
Snelladen is een essentieel onderdeel van de laadinfrastructuur. Waar en hoe kunnen gemeente het beste snelladers plaatsen binnen de openbare laadinfrastructuur? Met het nieuwe afwegingskader van NKL Nederland vinden gemeenten het antwoord.
Aan de slag
Snelladers nemen meer ruimte in en belasten het stroomnet meer dan reguliere laadpalen. Ook gaat het vaak om hogere investeringen en langere plannings- en realisatietermijnen. Dat maakt de beleidsontwikkeling voor een snellaadinfrastructuur anders dan voor reguliere laadinfrastructuur.
Het afwegingskader binnenstedelijk snelladen richt zich met name op personenvervoer en commerciële logistiek die hierop lijkt, zoals bestelbussen. Het helpt passende keuzes te maken voor visie en beleid van gemeenten.
Meer informatie
> Bron: nederlandelektrisch.nl
> NKL Nederland
> Download afwegingskader
Meer nieuws
Nederlandse communicatieprotocollen voor laden elektrische auto’s de standaard in de VS
Om de VS versneld over te laten schakelen op elektrisch rijden, is een belangrijke rol weggelegd voor in Nederland ontwikkelde technologie bij laadinfrastructuur: OCPP en OCPI. 'Nu Europa nog.'
Lees meerVoorkomen van corrosie door laadpalen parkeergarages?
Door de energietransitie krijgen we steeds meer te maken met systemen die DC-stromen produceren en erop werken. Zoals laadpalen. Veel produceren een te hoge DC-lekstroom met alle bijkomende gevaren.
Lees meerNieuw afwegingskader voor plaatsen snelladers
Waar en hoe kunnen gemeenten het beste snelladers plaatsen binnen de openbare laadinfrastructuur? Nieuwe afwegingskader van NKL Nederland.
Lees meerFifi4Marine nieuw lid Vexpan
Graag heet Vexpan FiFi4Marine van harte welkom als nieuw lid bij de branchevereniging. FiFi4Marine (FF4M) ontwikkelt en produceert een compleet assortiment ECO-brandblusapparatuur en standalone systemen, speciaal voor het blussen van branden veroorzaakt door Lithium batterijen.
Lees meerHelft EV-rijders stapt over als fiscale voordelen wegvallen
Als de MRB voor elektrische auto's hoger wordt dan voor vergelijkbare brandstofauto's, blijft bijna de helft van de EV-rijders niet elektrisch rijden. Dat blijkt uit het Nationaal EV en Berijdersonderzoek 2022.
Lees meerPrijsbarrière elektrische auto wordt groter
Elektrisch rijden is in 2022 duurder geworden. Toch blijft elektrisch rijden nog altijd goedkoper dan rijden in een benzineauto. Dat blijkt uit de Elektrisch Rijden Monitor 2022 van de ANWB.
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.