Gemeente Veenendaal lijdt geen verlies meer op betaald parkeren
Het jarenlange verlies dat de gemeente Veenendaal leed, kwam omdat de gemeente in het begin van deze eeuw drie parkeergarages liet bouwen, in de hoop daar geld mee te verdienen. Maar er staan te weinig auto’s in de garages om de bouwkosten terug te verdienen. Met op straat parkeren verdient Veenendaal wel geld, maar niet voldoende om het tekort weg te werken. En dus nam zij maatregelen. Dit is te lezen in de Gelderlander / AD.
Het ziet er een stuk beter uit nadat Veenendaal vorig jaar een aantal maatregelen nam. Met name de dagkaarten werden een stuk duurder en bewoners van het centrum betalen 25 euro meer per jaar voor hun parkeervergunning als ze hun auto op straat willen parkeren. Die laatste maatregel levert jaarlijks 60.000 euro op. Lees verder.
Meer informatie
> Bron: Gelderlander / AD.
Meer nieuws
Hellingspercentages en overgangsbogen bij (stallings) garages
Hellingbanen zijn vaak van grote invloed op het ontwerp van een parkeergarage. Omdat het wagenpark zich verder ontwikkelt, is het belangrijk om na te gaan of de geldende richtlijnen nog adequaat zijn.
Lees meerElektrisch vervoer en brandveiligheid: trends, issues en toekomst
De energietransitie betekent dat er steeds meer elektrische voertuigen in gebruik zijn. Daarmee ontstaan allerlei risico’s voor brandveiligheid. De actuele ontwikkelingen en de opgaven voor brandpreventie.
Lees meerBelang menselijk gedrag bij maken brandveilige keuzes
“Het geheim van effectieve gedragsverandering zit ‘m in het inspelen op de juiste gedragsoorzaken op het juiste moment”, aldus gedragswetenschapper en beleidsadviseur Brandveilig Leven Nick Boersma.
Lees meerSuccesvol mobiliteitsplan rondom Formule 1 in Zandvoort
Na 36 jaar afwezigheid werd weer een Formule 1 race gereden op het circuit van Zandvoort. Hoe komen zo’n 195.000 bezoekers zo efficiënt en duurzaam mogelijk naar het circuit?
Lees meerIn- en uitrijden op kenteken bij 53 P+R locaties
Vanaf nu is het bij 53 betaalde P+R locaties mogelijk om in en uit te rijden met behulp van kentekenherkenning. Hiermee wil NS met Q-Park parkeren bij stations voor reizigers sneller en makkelijker maken.
Lees meerParkeergedrag veranderen, hoe doe je dat?
Gedrag en parkeren is een zeer actueel onderwerp dat bij de parkeerprofessionals van álle gemeenten speelt. Vandaar de Themadag Gemeenten over: Parkeergedrag veranderen, hoe doe je dat? Een terugblik.
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.