WPS Parking Solutions en Prestop gaan voor premium papierloze parkeerervaring

Gepubliceerd op: 20 september 2022

Prestop levert high-end indoor betaalzuilen aan WPS Parking Solutions. De samenwerking combineert de expertise van beide partijen, wat resulteert in een premium papierloze parkeerervaring. Hiermee is Prestop de eerste hardwarefabrikant van derden die gecertificeerd is voor ParkID en toegevoegd aan de WPS Marketplace.

 

WPS Platform en Prestop
Afgelopen maart werd WPS de eerste leverancier van parkeeroplossingen die een hardware interoperabele aanpak omarmt door de nieuwe standaard in parkeren te introduceren: open en adaptief. De kern van dit Platform is het parkeermanagementsysteem – ParkID. Deze cloud-based oplossing is eenvoudig in gebruik en altijd up-to-date. Het wordt aangevuld door de WPS Marketplace, waar nieuwe en innovatieve toepassingen van een toenemend aantal partners worden aangeboden die snel en eenvoudig kunnen worden ingezet.
Het WPS platform is hardware interoperabel en draait zowel op WPS ParkAdvance apparatuur als op installaties van derden. Hiermee is Prestop de eerste hardwarefabrikant van derden die gecertificeerd is voor ParkID en toegevoegd aan de WPS Marketplace.

 

Dries Calcoen, Global Product Marketing & Partnership Manager bij WPS: ”De samenwerking met Prestop is erg belangrijk voor ons omdat het de start markeert van het aansluiten van hardware van derden via het WPS Platform. Door ons product portfolio uit te breiden met premium betaalzuil oplossingen biedt het onze klanten een passende oplossing voor elke situatie.”

 

Prestop Powered by WPS
Als gecertificeerd ParkID partner heeft Prestop vier van haar high-volume indoor betaalzuilen geselecteerd voor de parkeermarkt. Met vrijstaande modellen, een wandmodel en een baliemodel heeft Prestop een oplossing voor elke receptie, winkelcentrum of hotellobby.

WPS en Prestop hebben deze modellen samen gecertificeerd, zodat de aanraaktechnologie en de betaalapparatuur feilloos werken binnen het WPS-platform. Prestop voldeed ruimschoots aan de eisen voor bouwkwaliteit, reparatiegemak en beschikbaarheid van reserveonderdelen. De modellen dragen het merk ‘Prestop Powered by WPS’ en kunnen afzonderlijk worden besteld via elke WPS Business Unit.

Alexander, CEO Prestop B.V.: “We zijn trots dat WPS ons heeft geselecteerd als hun partner voor het ontwerp en productie van de WPS-zuilen wereldwijd. Juist het brede assortiment, de bij Prestop aanwezige IT-kennis en verkoopondersteuning hebben doorslag gegeven om Prestop direct wereldwijd toeleverancier te maken.”

 

Een betaalzuiloplossing voor elke situatie
Prestop Powered by WPS heeft een zuiloplossing voor elke binnensituatie. Of men nu op zoek is naar een oplossing voor een drukbezochte parkeerlocatie, een gemakkelijk te verplaatsen oplossing, een oplossing voor wandmontage of gewoon een compact baliemodel. In lijn met de steeds groeiende behoefte aan een papierloze ervaring, zijn de Prestop Powered by WPS zuilen geschikt voor een veelheid aan betaalterminals, zoals de IM30 of Valina betaalterminals.

 

Meer informatie

> WPS

 

 

Tags

betaalzuil parkeergarage parkeermanagement

Meer nieuws

Expertteam: Zware personenauto’s in parkeergarages

Wat is het advies van het Vexpan Expertteam of zware personenauto's wel toegelaten mogen worden in parkeergarages?  

Lees meer

Kingspan Light + Air (KLA) nieuw lid Vexpan

Vexpan heet Kingspan Light + Air (KLA) welkom als nieuw lid van Platform voor Parkeren Nederland. KLA is een beursgenoteerd bedrijf en wereldwijd actief op verschillende gebieden zoals watermanagementsystemen, isolatiepanelen, glasdakconstructies, klimaatinstallaties en rookbeheersingssystemen.

Lees meer

Geef commentaar op concept NEN 9120: voor mensen met een beperking in een parkeergarage

De concept NEN 9120 over toegankelijkheid van gebouwen is een nieuwe norm voor voorzieningen voor mensen met een beperking. De commentaarronde voor deze norm die ook over parkeergarages gaat, is opgestart. Dit kan tot voor 15 juli 2024.

Lees meer

Update ontwikkelingen D-GPK: website, app en toolbox

Het digitaliseren van het GPK-parkeerrecht is een omvangrijk project van SHPV. Inmiddels heeft zij voor gemeenten en houders van een GPK een informatieve website, app en een toolbox ontwikkeld. Ook helpen zij mensen die minder digitaal vaardig zijn.

Lees meer

NEN 9120 helpt mensen met een beperking in een parkeergarage

De nieuwe norm NEN 9120, nu nog concept, lost een groot deel van de problemen op die mensen met een beperking ervaren in parkeergarages.

Lees meer

Den Haag krijgt 3.200 extra laadpunten voor elektrische auto’s

De gemeente Den Haag heeft het beheer en onderhoud van haar 5.400 openbare laadpunten ondergebracht bij Vattenfall InCharge. Zij breidt het netwerk met 1.600 laadpalen uit in de komende 4 jaar.

Lees meer
1 2 3 19

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief