De gemeente Amsterdam is op zoek naar informatie over het combineren van woningen en kantoorruimte op 2 kavels op het Buikslotermeerplein in Amsterdam Noord. Met deze informatie willen ze de toekomstige plannen scherper formuleren met het oog op gemeentelijke tenders.

 

 

In de consultatie zijn 2 casussen meegegeven op het Centrumplein. Kavel A1 heeft een oppervlakte van ca. 47.000 vierkante meter bvo en kavel A5 heeft een oppervlakte van ca. 35.000 vierkante meter bvo. Het beoogde programma voor beide kavels is een mix van wonen en kantoren, met commerciële ruimtes in de plint.

 

Vragenlijst insturen

Ontwikkelaars, bouwers en beleggers kunnen zich nu aanmelden voor de marktconsultatie via TenderNed. We vragen partijen met interesse om de vragenlijst op TenderNed in te vullen en uiterlijk 6 september 2023 in te sturen. Om deel te nemen aan de marktconsulatie is een account op TenderNed verplicht. Op de website staat een uitgebreide instructie.

 

Nieuw stadscentrum

Beide kavels liggen vlakbij station Amsterdam Noord op het Buikslotermeerplein. Het gebied rond het station is volop in ontwikkeling. Hier ontstaat een nieuw stadscentrum voor Amsterdam Noord met ongeveer 7.000 woningen en verschillende voorzieningen. Het wordt een plek om te wonen, werken, winkelen en ontspannen. Een deel van het Centrumgebied is nu al klaar. Meer over het Buikslotermeerplein.

Tags

kantoorruimte woningbouw parkeren consultatie marktconsultatie tender

Meer nieuws

Parkeervergunning Utrecht duurste van Nederland

Vereniging Eigen Huis onderzocht de prijs voor een gemeentelijke parkeervergunning in stadscentra, vaak de duurste parkeerzone.

Lees meer

Wethouder Amsterdam: 'P+R-terreinen moeten kostenneutraal worden'

De P+R-terreinen zijn voor de gemeente Amsterdam nu niet 'kostenneutraal' en moeten dat wel worden. De tarieven worden aangepast.

Lees meer

Pilot gemeente Den Haag met vast dagtarief parkeren

Gemeente Den Haag wil bewonersparkeren mogelijk maken en start per 1 mei 2023 met de pilot fiscaal vergunninghoudersparkeren. Lees hier het raadsbesluit.

Lees meer

Van blauwe zone naar reductiezone

Het invoeren van betaald parkeren in plaats van blauwe zones kan een effectieve manier zijn om de handhavingsmogelijkheden te vergroten, de parkeerdruk te verminderen en de beschikbare parkeerruimte beter te benutten.

Lees meer

Slimme kentekenherkenning voor milieubewuste gedifferentieerde parkeertarieven

Door kentekenherkenning te koppelen aan de databases van het RDW, wordt bij de slagboom bepaald dat uitstootvrije voertuigen minder betalen voor parkeren. Of minder plek is voor vervuilende voertuigen.

Lees meer

Autoluwe woonwijken: hoe regel je het parkeren?

Als de wens bestaat om de auto minder te faciliteren en in minder parkeerplaatsen te voorzien, dan kan dat in een bestemmingsplan worden verankerd op voorwaarde dat dit in overeenstemming is met geldend beleid dan wel een goede onderbouwing van een afwijking daarvan.

Lees meer
1 29 30 31 32 33 53

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief