Bewoners Zandvoort blokkeren parkeren in Google Maps
Bewoners van de Parkbuurt in Zandvoort sluiten hun wijk digitaal af in Google Maps op drukke zomerse dagen. Ze zijn de parkeeroverlast in hun straten meer dan zat. Ze eisen maatregelen van de gemeente, maar de wethouder is totaal niet te spreken over hun daad. Dit is te lezen op NHnieuws.nl.
Wie via Google Maps door Zandvoort rijdt, ziet in de Parkbuurt allemaal rode bordjes staan. Door de buurt ‘digitaal geplaatst’. Het werkt als volgt: in Google Maps kun je aangeven dat een straat afgesloten is. Als veel mensen dat snel achter elkaar melden, dan denkt het programma dat dat echt zo is.
“Alleen tijdens drukke weekenden”
“We sluiten de buurt niet de hele week, alleen tijdens hele drukke weekenden. Van vrijdag tot en met maandag”, legt een buurtbewoner uit, die liever anoniem blijft. “Doordeweeks zijn we ‘open’. Voor pakketbezorgers bijvoorbeeld en gasten.”
Ze raakten geïnspireerd door omwonenden van de Keukenhof, die hetzelfde deden. “Onze buurt kampt ook al jaren met overlast van zoekverkeer. Ze parkeren op onze parkeerplaatsen en rijden veel te snel”, legt de buurtbewoner uit. “De gemeente houdt ons al heel lang aan het lijntje en we zijn dat zat. We houden dit vol totdat ze eens écht actie ondernemen.” Lees verder>
Meer informatie
> Bron: NHnieuws.nl.
Meer nieuws
Kleine stapjes met elektrische stepje
Ook in het Nederlandse straatbeeld worden elektrische stepjes waargenomen, maar zijn ze vooral privébezit. Maar mag dit eigenlijk wel?
Lees meerMarkante personen uit de parkeerwereld: Willem-Jan Balk
In de serie markante personen uit de parkeerwereld: Willem-Jan Balk, Vice President Business Line Management & Marketing op het hoofdkantoor van SKIDATA in Salzburg.
Lees meer30 jaar fiscalisering deel 7: Beschouwing
Fiscalisering: In dit laatste artikel van de serie wordt vooral vooruitgekeken en daarbij worden een paar veelbelovende nieuwe initiatieven besproken.
Lees meer30 jaar fiscalisering deel 6: Organisatie/ontwikkelingen
Fiscalisering: Kennisontwikkeling, opleiding, de omvang van de fiscalisering, organisatorische ontwikkelingen, efficiency en effectiviteit.
Lees meerDeelauto’s: wat is de reductiefactor?
Door bij nieuwbouw/renovatie deelauto’s in te zetten kan vaak het aantal nieuw te realiseren parkeerplaatsen worden verminderd. Maar hoe groot mag die afslag zijn?
Lees meerHandhaven met de scanauto; een (r)evolutie in de stad
Om de binnenstad wél leefbaar en bereikbaar te houden zoeken steden continu naar instrumenten die hieraan kunnen bijdragen, zoals de scanauto.
Lees meerNog geen lid?
Word ook lid. Vele Vexpan voordelen:
- Gratis naar Vexpan Nationaal Parkeercongres
- Korting op diverse evenementen zoals de netwerkbijeenkomsten
- Kennis delen, netwerk opbouwen, meedenken aan het jaarprogramma en ervaring opdoen