Verkoop elektrische auto's in de lift en meer subsidiebudget 2022
Elektrisch rijden zit in de lift. Het aandeel elektrische auto’s in de totale verkoop steeg van 12% in 2019 naar 22% in 2020. Dit blijkt uit het Trendrapport Nederlandse markt personenauto’s 2021. Bovendien zal er extra subsidiebudget beschikbaar zijn in 2022, meldt Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO).
[Bron: www.rvo.nl]
Het totaal aantal personenauto’s in Nederland groeide in 8 jaar tijd met bijna 10%. Het wagenpark nam toe van ruim 7,9 miljoen personenauto’s eind 2012 tot ruim 8,7 miljoen eind 2020. Vorig jaar waren er meer dan 65.000 publieke en semi-publieke (snellaad)punten. Het aantal private laadpunten wordt geschat op 160.000.
> Meer informatie en download Trendrapport
5x meer subsidiebudget SEPP
Volgend jaar wordt extra geld beschikbaar gesteld voor de Subsidieregeling Elektrische Personenauto’s Particulieren (SEPP). Het totale subsidiebudget voor nieuwe elektrische auto’s in 2022 bedraagt 71 miljoen euro. Dit is bijna vijf keer meer als in 2021. Vanwege de daling van de prijzen van elektrische auto’s en de belangstelling hiervoor, daalt het subsidiebedrag per nieuwe auto naar 3.350 euro. Zo kunnen meer mensen gebruik maken van de regeling.
Bekijk meer artikelen
Ontwikkelingen voor het ESPA-keurmerk voor parkeergarages
De ESPA (European Standard Parking Award) is een onderscheiding die namens de EPA (European Parking Association) wordt verstrekt.
Lees meerInspirerende bijeenkomst Young Professionals met gemeente Leiden
Brainstorm over twee Leidse parkeervraagstukken
Lees meerDe Efteling en parkeren. Over de kleine lettertjes en Klein Duimpje
De uitspraak van de Raad van State over de uitbreidingsplannen van de Efteling. De parkeerregeling uit het bestemmingsplan struikelt namelijk over de kleine lettertjes van de afwijkingsregeling.
Lees meerExpertteam: Eigendom en openbaarheid van parkeervoorzieningen
In een gemeente wordt een bouwplan ontwikkeld voor de bouw van circa tien appartementen. Voor de beoordeling van de daaruit volgende parkeervraag wordt met behulp van de gemeentelijke parkeernormen, en toepassing van de bijbehorende aanwezigheidspercentages, berekend hoeveel parkeerplaatsen op de verschillende maatgevende momenten benodigd zijn.
Lees meerGemeente Hardenberg evalueert en actualiseert gereguleerd parkeren
Net als in vergelijkbare gemeenten in de regio was in de Hardenbergse samenleving discussie over het geldende parkeerbeleid.
Lees meerDe Birò in Amsterdam: Van overlast naar toekomstperspectief
De gemeente Amsterdam heeft een plan geïmplementeerd om de Birò te weren van de stoep en met een kenteken een parkeervak in te krijgen.
Lees meer