Infographic Veilig parkeren en laden elektrische voertuigen

Er komen steeds meer elektrisch aangedreven auto’s in Nederland. Om veilig parkeren en laden van deze voertuigen in parkeergarages mogelijk te maken hebben het IFV (Instituut Fysieke Veiligheid) en Brandweer Nederland een infographic opgesteld. Hierin staan tips voor Verenigingen van Eigenaren (VvE’s) en exploitanten van garages.

 

Bij elektrisch aangedreven voertuigen spelen andere brandveiligheidsrisico’s dan bij voertuigen die op benzine of diesel rijden. Branden wijken af in brandverloop, brandduur en mogelijkheid voor een veilige bestrijding door de brandweer. Veilig parkeren en laden in parkeergarages zijn mogelijk, mits er voldoende aandacht is voor de veilige installatie en het gebruik van de laadpalen en voor de brandveiligheid van de parkeergarage als geheel.

 

Tips
In de infographic wordt uitgelegd wat in elke fase van de plaatsing van de laadinfrastructuur kan worden gedaan om veilig parkeren en laden van elektrische voertuigen mogelijk te maken. Hierbij is onderscheid gemaakt in tips voor Verenigingen van Eigenaren (VvE’s) en exploitanten van parkeergarages. Tevens is onderscheid gemaakt tussen integrale brandveiligheidsmaatregelen voor de garage als geheel, als specifiek voor de laadinfrastructuur en het parkeren van elektrische voertuigen.

 

Meer informatie

> Download de infographic Veilig parkeren en laden van elektrische voertuigen

> Bron: www.brandveilig.com en www.ifv.nl

Tags

brandveiligheid parkeergarage elektrische voertuigen

Bekijk meer artikelen

De Efteling en parkeren. Over de kleine lettertjes en Klein Duimpje

De uitspraak van de Raad van State over de uitbreidingsplannen van de Efteling. De parkeerregeling uit het bestemmingsplan struikelt namelijk over de kleine lettertjes van de afwijkingsregeling.

Lees meer

Expertteam: Eigendom en openbaarheid van parkeervoorzieningen

In een gemeente wordt een bouwplan ontwikkeld voor de bouw van circa tien appartementen. Voor de beoordeling van de daaruit volgende parkeervraag wordt met behulp van de gemeentelijke parkeernormen, en toepassing van de bijbehorende aanwezigheidspercentages, berekend hoeveel parkeerplaatsen op de verschillende maatgevende momenten benodigd zijn.

Lees meer

Gemeente Hardenberg evalueert en actualiseert gereguleerd parkeren

Net als in vergelijkbare gemeenten in de regio was in de Hardenbergse samenleving discussie over het geldende parkeerbeleid.

Lees meer

De Birò in Amsterdam: Van overlast naar toekomstperspectief

De gemeente Amsterdam heeft een plan geïmplementeerd om de Birò te weren van de stoep en met een kenteken een parkeervak in te krijgen.

Lees meer

Fietsparkeren wordt steeds meer een dingetje

Regelmatige bezoekers van fietsstallingen kennen ze wel: de borstelgoot om fietsen met meer weerstand naar beneden, en de tandriemband om de fiets makkelijker naar boven te brengen.

Lees meer

Open parkeerdata: een must

Het Servicehuis Parkeer- en Verblijfsrechten (SHPV) en het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat ((IenW) hebben de handen ineengeslagen om parkeerdata beter te ontsluiten. Over vier jaar moet 95 procent van deze data als open data beschikbaar zijn.

Lees meer
1 31 32 33 34 35 38