Infographic Veilig parkeren en laden elektrische voertuigen

Er komen steeds meer elektrisch aangedreven auto’s in Nederland. Om veilig parkeren en laden van deze voertuigen in parkeergarages mogelijk te maken hebben het IFV (Instituut Fysieke Veiligheid) en Brandweer Nederland een infographic opgesteld. Hierin staan tips voor Verenigingen van Eigenaren (VvE’s) en exploitanten van garages.

 

Bij elektrisch aangedreven voertuigen spelen andere brandveiligheidsrisico’s dan bij voertuigen die op benzine of diesel rijden. Branden wijken af in brandverloop, brandduur en mogelijkheid voor een veilige bestrijding door de brandweer. Veilig parkeren en laden in parkeergarages zijn mogelijk, mits er voldoende aandacht is voor de veilige installatie en het gebruik van de laadpalen en voor de brandveiligheid van de parkeergarage als geheel.

 

Tips
In de infographic wordt uitgelegd wat in elke fase van de plaatsing van de laadinfrastructuur kan worden gedaan om veilig parkeren en laden van elektrische voertuigen mogelijk te maken. Hierbij is onderscheid gemaakt in tips voor Verenigingen van Eigenaren (VvE’s) en exploitanten van parkeergarages. Tevens is onderscheid gemaakt tussen integrale brandveiligheidsmaatregelen voor de garage als geheel, als specifiek voor de laadinfrastructuur en het parkeren van elektrische voertuigen.

 

Meer informatie

> Download de infographic Veilig parkeren en laden van elektrische voertuigen

> Bron: www.brandveilig.com en www.ifv.nl

Tags

brandveiligheid parkeergarage elektrische voertuigen

Bekijk meer artikelen

Welk beleid op deelmobiliteit? | MaaS Kenniscafé

Een samenhangende en duidelijke visie over het beleid rondom deelmobiliteit is nodig om het gebruik te stimuleren. Het Nationaal Samenwerkingsprogramma Deelmobiliteit gaat daarbij helpen.

Lees meer

30 jaar fiscalisering deel 5: Jurisprudentie

In dit deel over de geschiedenis van de fiscalisering gaat het over jurisprudentie. Tot op de dag van vandaag wordt er tegen opgelegde naheffingen bezwaar gemaakt. In een aantal gevallen gaat de bezwaarmaker als hij van de belastingrechter geen gelijk krijgt naar het gerechtshof en soms zelfs naar de Hoge Raad.

Lees meer

30 jaar fiscalisering deel 4: Bebording

In dit deel over de geschiedenis van de fiscalisering kijken we terug op de ontwikkeling van de bebording. Via bebording herkent de parkeerder het ter plaatse geldende parkeerregiem.

Lees meer

30 jaar fiscalisering deel 3: Parkeer(belasting) verordeningen en beleidsregels

In dit artikel wordt ingegaan op de algemeen verbindende voorschriften die de gemeente dient vast te stellen: de parkeerverordening en de verordening parkeerbelasting en de beleidsregels zoals het uitgiftebesluit en het aanwijzingsbesluit.

Lees meer

Laadpaalklevers

Vijf jaar geleden waren er maar 21.000 (volledig) elektrische auto’s in Nederland. Nu zijn dat er 254.000. Het aantal laadpalen groeide minder snel.

Lees meer

Onderhoud parkeergarages gemeente Amsterdam uitbesteed

De gemeente Amsterdam exploiteert tientallen parkeergarages, deels onder gebouwen. Bij het onderhoud komt heel wat kijken. De gemeente slaat een nieuwe weg in door het onderhoud in zijn geheel uit te besteden.

Lees meer
1 16 17 18 19 20 38