Expertteam: Ad hoc laden voor VU-VUmc
Parkeerbedrijf VU-VUmc exploiteert het parkeren van de Vrije Universiteit en het Amsterdam AMC locatie VUmc in het Kenniskwartier Zuidas Amsterdam. Zij heeft een vraag aan het Vexpan Expertteam hoe het zit met ad hoc elektrisch laden.
Vraag aan Vexpan Expertteam
“Wij bieden bestuurders van EV de mogelijkheid de auto te laden tijdens de parkeertransactie. (53 palen verdeeld over drie garages). Nu hoorden wij dat er een verplichting is tot ad hoc laden. Wat mij niet geheel duidelijk wordt, is wat dit nu betekent voor een kleine exploitant die zelf heeft geïnvesteerd in de laadinfrastructuur en via een provider de stroomkosten afrekent.”
Antwoord aan VU-VUmc
– Ad hoc laden moet mogelijk zijn
– Wijze van ad hoc laden is afhankelijk van de CPO
– Ontwikkeling richting pin betaling
– Ook inzicht in de kosten is verplicht
Lees hier het hele antwoord met toelichting van het Expertteam.
Bekijk meer artikelen
De puzzel van efficiënt ondergronds parkeren
In een ondergrondse parkeergarage is de parkeervakindeling van groot belang voor de efficiëntie van de constructie. Hoofdaannemer Mobilis over de zoektocht voor een constructief ontwerp voor Marnixgarage in Amsterdam.
Lees meerLINDA is live: één landelijk dataportaal voor laadpaalgebruik
Het landelijke dataportaal LINDA (LaadINfraDAta) is operationeel voor beleidsmakers, exploitanten en mobiliteitsprofessionals. Eén uniforme plek voor gebruiksgegevens van publieke laadpalen in Nederland.
Lees meerRechtbank vernietigt parkeerbon: incident of aanleiding tot bezinning?
Een recente uitspraak van de rechtbank Amsterdam heeft geleid tot het vernietigen van een parkeerbon die was opgelegd aan een automobiliste in het stadsdeel Buitenveldert. Maar is deze uitspraak een teken aan de wand of een losstaand incident?
Lees meerMarkante personen uit de parkeerwereld | Ties de Groot
Ties de Groot is een bekend gezicht in de parkeerwereld en staat bekend om zijn data-gerelateerde expertise. Zijn oproep: zorg dat je betrokken bent en blijft bij en doe mee met wat er in Europa wordt ontwikkeld.
Lees meerExpertteam: Hoe breed moet parkeerplaats voor vrachtwagen zijn?
Een SHE-Expert van Jacobs Douwe Egberts vraagt zich af: hoe breed moet een parkeerplaats voor een vrachtwagen zijn bij parallel parkeren? Het antwoord komt van Vexpan Expertteam.
Lees meerLinksom, waarom? Rijroutes parkeergarages tegen klok in
Waarom draaien we in parkeergarages meestal linksom? Deze ogenschijnlijk eenvoudige ontwerpkeuze blijkt verrassend hardnekkig en deze is in de NEN 2443 een aanbeveling. Een grote invloed op doorstroming in parkeergarages.
Lees meerStel ook je vraag aan het Expertteam
Heb je ook een inhoudelijke vraag? Leg deze voor aan het Vexpan Expertteam via info@vexpan.nl.