Parkeren en het nieuwe 'normaal'

Gepubliceerd op: 09 december 2021

Sinds het begin van de pandemie zijn de Covid maatregelen veelvuldig aangepast. Soms strenger, en ook momenten van versoepeling. Dit heeft een grote impact op ons gedrag. We werken meer thuis of gaan juist langzaam terug naar kantoor. We brengen wat minder bezoekjes aan familie en vrienden. En gaan minder vaak buiten de deur voor winkelen of recreatie.

 

Welke impact heeft dit gedrag op onze mobiliteit en daarmee parkeren? Welke veranderingen bewegen mee met de maatregelen en welke lijken meer permanent?

 

Monit zocht het voor je uit. Met onze Parkeermonitor verzamelen we data van meerdere bronnen om onze klanten een helder inzicht in parkeergedrag te geven. Met geaggregeerde gegevens uit de Parkeermonitor zien we direct hoe een verandering in mobiliteit effect heeft op kort parkeren en abonnementen.

 

Klik op de link onder en vind een heldere analyse en antwoorden in het artikel van Mark Riemslag en Michael Fousert.

 

Parkeren en het nieuwe normaal

Tags

Covid-19 Parkeermonitor

Test

Test

Meer nieuws

Elektrische auto’s blijken relatief veel minder in brand te vliegen

Voor het eerst werden er in 2021 cijfers over elektrische autobranden verzameld. De cijfers zijn bemoedigend. Zo is te lezen in onder andere Trouw. 

Lees meer

Rotterdam krijgt 100 slimme laadpalen in eerste kwartaal

Slimme laadpalen voor elektrische auto’s kunnen het elektriciteitsnet helpen stabiliseren. Daarom plaatst Rotterdam in de eerste drie maanden van dit jaar honderd van zulke laadpunten.

Lees meer

Parkeren en het nieuwe 'normaal'

Welke impact hebben coronamaatregelen op onze mobiliteit en daarmee parkeren? Welke veranderingen bewegen mee met de maatregelen en welke lijken meer permanent?

Lees meer

Bestuurswisseling Vexpan 2021

Het Vexpan bestuur stelt graag vier nieuwe bestuursleden voor: Eric Bavelaar (Parkeren Delft), Taeke Tromp (LED Lease), Erik Bosschaart (Bureau de Groot Volker) en Gijs van Lookeren Campagne (Ease2pay).

Lees meer

Intentieverklaring gemeenten digitale GPK

Het SHPV (Servicehuis Parkeer- en Verblijfsrechten) is samen met een groot aantal gemeenten het project Digitale GPK gestart om parkeren voor mensen met een beperking beter te regelen.

Lees meer

Ease2pay en SHPV lid Vexpan

Graag heet Vexpan Ease2pay en SHPV van harte welkom als nieuw lid bij de branchevereniging. Twee verschillende organisaties. 

Lees meer
1 63 64 65 66 67 73