Parkeren en het nieuwe 'normaal'
Sinds het begin van de pandemie zijn de Covid maatregelen veelvuldig aangepast. Soms strenger, en ook momenten van versoepeling. Dit heeft een grote impact op ons gedrag. We werken meer thuis of gaan juist langzaam terug naar kantoor. We brengen wat minder bezoekjes aan familie en vrienden. En gaan minder vaak buiten de deur voor winkelen of recreatie.
Welke impact heeft dit gedrag op onze mobiliteit en daarmee parkeren? Welke veranderingen bewegen mee met de maatregelen en welke lijken meer permanent?
Monit zocht het voor je uit. Met onze Parkeermonitor verzamelen we data van meerdere bronnen om onze klanten een helder inzicht in parkeergedrag te geven. Met geaggregeerde gegevens uit de Parkeermonitor zien we direct hoe een verandering in mobiliteit effect heeft op kort parkeren en abonnementen.
Klik op de link onder en vind een heldere analyse en antwoorden in het artikel van Mark Riemslag en Michael Fousert.
Test
Test

Meer nieuws
Kingspan Light + Air (KLA) nieuw lid Vexpan
Vexpan heet Kingspan Light + Air (KLA) welkom als nieuw lid van Platform voor Parkeren Nederland. KLA is een beursgenoteerd bedrijf en wereldwijd actief op verschillende gebieden zoals watermanagementsystemen, isolatiepanelen, glasdakconstructies, klimaatinstallaties en rookbeheersingssystemen.
Lees meerGeef commentaar op concept NEN 9120: voor mensen met een beperking in een parkeergarage
De concept NEN 9120 over toegankelijkheid van gebouwen is een nieuwe norm voor voorzieningen voor mensen met een beperking. De commentaarronde voor deze norm die ook over parkeergarages gaat, is opgestart. Dit kan tot voor 15 juli 2024.
Lees meerUtrechtse gemeenteraad stemt in met invoer betaald parkeren
De gemeenteraad stemde in met het voorstel om in Utrecht buurt voor buurt betaald parkeren in te voeren. De stad start in 2024 met de wijken waar de parkeerdruk nu hoog is. Het gaat in totaal twaalf jaar duren.
Lees meerUpdate ontwikkelingen D-GPK: website, app en toolbox
Het digitaliseren van het GPK-parkeerrecht is een omvangrijk project van SHPV. Inmiddels heeft zij voor gemeenten en houders van een GPK een informatieve website, app en een toolbox ontwikkeld. Ook helpen zij mensen die minder digitaal vaardig zijn.
Lees meerNieuwe milieueisen voor een parkeervergunning
Amsterdam wil de luchtkwaliteit verbeteren. Personenauto’s zorgen voor de meeste vervuiling door uitstoot van CO2 en stikstof. Daarom willen ze de regels voor nieuwe parkeervergunningen van vervuilende personenauto’s strenger maken.
Lees meerProvincies, gemeenten en sector aan beoogde coalitie: geef voldoende prioriteit aan mobiliteit
Het aankomende kabinet staat voor grote opgaven, zoals de woningbouwopgave, verduurzaming en leefbaarheid. Mobiliteit vormt een essentiële pijler voor al deze maatschappelijke opgaven en is de levensader van onze samenleving. De Mobiliteitsalliantie, de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) en het Interprovinciaal Overleg (IPO) benadrukken het belang van mobiliteit hoog op de politieke agenda.
Lees meer