Parkeerhuis met Amsterdamse gogme

Gepubliceerd op: 07 april 2021

Een nieuwe wijk in Amsterdam wordt een autoluw gebied. Voor het laden en lossen kunnen de bewoners bij hun woning of bedrijf komen. Onder enkele woonblokken worden aparte parkeergarages opgenomen, maar de hoofdvoorziening is parkeerhuis Oostenburg.

 

Met 704 parkeerplekken verdeeld over 9 en 10 splitlevel-niveaus. De totale hoogte van het parkeerhuis is 23,5 m. Deze voorziening is een samenwerking van woningcorporatie Stadgenoot, Q-Park, investeerder Holland Immo Group en Ten Brinke Group als ontwikkelende bouwer. Het dak is bekleed met sedum voor regenwaterbeheer en is tevens voorzien van 719 zonnepanelen waarmee de garage energie opwekt voor de eigen stroomvoorziening en voor 15 laadpalen voor elektrische auto’s. Met deze maatregelen behoort dit parkeerhuis tot de groenste Q-Park locaties in Amsterdam.

 

> Lees het volledige artikel op www.betonhuis.nl 

Tags

parkeergarage

Meer nieuws

Operationele kosten van sprinklersystemen

De acceptatie van sprinklersystemen staat onder druk. Dat leidt tot onnodig complexe en dure installaties voor de eindgebruiker.

Lees meer

Informatiebijeenkomst NEN 9120 Toegankelijkheid van Gebouwen

NEN organiseert 16 mei een informatiebijeenkomst over NEN 9120. Deze beschrijft wat er nodig is om gebouwen toegankelijk en bruikbaar te maken voor een brede groep gebruikers. Vexpan heeft aanvullend advies.

Lees meer

Swapfiets nu onderdeel van NS Go: stimulans voor duurzaam woon-werkverkeer

Swapfiets en NS Go gaan een samenwerking aan die een belangrijke bijdrage levert aan het realiseren van duurzame steden. Bedrijven kunnen via ook Swapfietsen aanbieden aan hun werknemers.

Lees meer

Servicekosten parkeerapp EasyPark omhoog

Gebruikers van EasyPark kregen afgelopen weekend een mail van de parkeerapp. De servicekosten gaan per 1 mei omhoog, waardoor parkeren duurder wordt. Het AD zet de parkeerapps op een rij. 

Lees meer

ElaadNL introduceert laadplanologie: laadvraag geografisch verplaatsen om stroomnet te ontlasten

Netcongestie en de groei van elektrisch vervoer maken het noodzakelijk om niet alleen te kijken naar wanneer het beste kan worden opgeladen (slim laden), maar ook waar het beste in de laadvraag voorzien kan worden.

Lees meer

Rotterdam treedt op tegen foutgeparkeerde deelscooters en -fietsen

Omgevallen scooters, fietsen die plompverloren zijn achtergelaten en bakfietsen die de stoep blokkeren. Rotterdam doet wat aan de parkeeroverlast van deelvervoer. Er komen strengere regels én meer parkeerhubs.

Lees meer
1 11 12 13 14 15 73

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief