Mensen missen parkeerboetes door verzending via MijnOverheid

Gepubliceerd op: 25 augustus 2025

Mensen die een parkeerboete toegestuurd krijgen in hun digitale inbox van MijnOverheid, krijgen twee keer zo vaak een aanmaning om te betalen als mensen die hun boete per post ontvangen. Dat blijkt uit cijfers die de NOS bij gemeenten heeft opgevraagd. De Nationale Ombudsman vindt dat boetes niet meer digitaal moeten worden verstuurd.

 

In Amsterdam ontvangt 36 procent van de mensen die een digitale boete kregen een aanmaning om te betalen. Van de mensen die de boete in de brievenbus krijgen, mist 20 procent de betalingstermijn. In Almelo, Enschede, Hengelo en Oldenzaal gaat het om 28 procent (digitaal) tegenover 13 procent (brief).

 

Mensen die digitale boetes missen, weten vaak niet dat boetes via MijnOverheid komen, kijken nooit in de berichtenbox of hebben een oud mailadres opgegeven en ontvangen geen notificaties. Zij krijgen soms tientallen boetes in korte tijd van bij elkaar duizenden euro’s. Lees verder op NOS.nl.

 

Meer informatie
> Bron en lees verder op nos.nl

Tags

betaald parkeren parkeerboete MijnOverheid

Meer nieuws

Essentiële controlepunten Brandveiligheid editie 2023 verschenen

De nieuwe editie van de Essentiële Controlepunten Brandveiligheid 2023 is verschenen. De uitgave maakt duidelijk waarop je moet letten, ook bij parkeergarages.

Lees meer

Brandveiligheidsvoorschriften Bouwbesluit en Bbl vergeleken

Wat zijn de verschillen op brandveiligheidsgebied tussen het Bouwbesluit en het Besluit bouwwerken leefomgeving (Bbl)? En wat betekent dit voor de praktijk, voor het brandveiligheidsniveau in gebouwen?

Lees meer

Yellowbrick verbreedt parkeerdienstverlening samen met XXImo

Betalen voor parkeren op straat en parkeergarages met één geïntegreerde oplossing. Parkeerapp Yellowbrick en mobiliteitsspecialist XXImo sluiten de handen ineen.

Lees meer

Qualogy nieuw lid Vexpan

Graag heet Vexpan Qualogy van harte welkom als nieuw lid bij de branchevereniging. Al 25 jaar ondersteunt Qualogy haar relaties bij het ontwikkelen en beheren van software.

Lees meer

Vexpan Nationaal Parkeercongres gericht op groene toekomst

Hoe maak je parkeren ondersteunend aan ambities van gebieden en steden? Dit was het thema van het uitverkochte Vexpan Nationaal Parkeercongres, waar ook het Landelijk Actieprogramma Parkeren & Verblijven 2023 is gepresenteerd.

Lees meer

WPS Parking Solutions en Prestop gaan voor premium papierloze parkeerervaring

Prestop levert high-end indoor betaalzuilen aan WPS Parking Solutions. Wat resulteert in een premium papierloze parkeerervaring.

Lees meer
1 18 19 20 21 22 29

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief