EasyPark sluit overeenkomst met Schiphol

Gepubliceerd op: 16 mei 2023

Schiphol sluit voor P1 Kort Parkeren een deal met EasyPark formerly Parkmobile, onderdeel van de EasyPark Group. Het openen van de slagboom bij binnenkomst en vertrek en betalen gebeurt hier geheel automatisch. Halers en brengers of kort parkeerders hoeven niet meer langs de parkeerautomaat te gaan, maar kunnen dit eenvoudig regelen via de app.


[persbericht van EasyPark]

 

P1 Parkeren op Schiphol beschikt over 4.200 parkeerplekken. Hier kunnen bezoekers nu voor kort parkeren (zonder reservering tot 48 uur) gebruikmaken van automatische kentekenherkenning via EasyPark formerly Parkmobile. ANPR (Automatic Number Plate Recognition) camera’s zorgen ervoor dat de slagboom bij aankomst en vertrek automatisch opengaat. Zodra het kenteken van het voertuig herkend wordt en in dit geval koppelt aan de app, opent de slagboom vanzelf. Ook stopt de parkeertransactie automatisch bij het verlaten van de garage, waarna de betaling via de app verloopt.

 

Off-street
Marius Koerselman, Country Director EasyPark Nederland: “We willen het parkeren in garages net zo makkelijk maken als op straat.” Met drie miljoen gebruikers van de EasyPark formerly Parkmobile app in Nederland, is duidelijk dat Nederlanders gewend zijn aan betalen voor parkeren middels een app in plaats van betaalautomaat. Marius vult aan: ”We willen het vinden van een vrije plaats en het betalen voor parkeren makkelijker maken. Zowel op straat als in garages. Na je kenteken in de app te activeren voor kentekenherkenning opent de slagboom bij de aangesloten garages waaronder P1 vanzelf en betaal je automatisch. Easy! Na Noorwegen is dit de tweede keer dat we een samenwerking in Europa aangaan met een (parkeergarage van een) luchthaven.”

 

Parkeren makkelijker maken
De missie van EasyPark om parkeren makkelijker te maken sluit aan bij de toekomstvisie van Schiphol. Dieme Ketel, Manager Parking & Mobility Services bij Amsterdam Airport Schiphol: “We zijn altijd op zoek naar innovaties om het gebruiksgemak van klanten te vergroten. Onbezorgd parkeren is waar Schiphol voor staat. Dit betekent voor elke parkeerder iets anders. Zo kiest de ene parkeerder voor zekerheid door een parkeerplek te reserveren, terwijl de andere parkeerder graag het gemak wil om zonder reservering te komen oprijden. Mooi dat we door de samenwerking met EasyPark formerly Parkmobile deze laatste groep kunnen faciliteren in het nog eenvoudiger in- en uitrijden via de app.”

 

Meer informatie
> EasyPark, premium partner van Vexpan
> Amsterdam Airport Schiphol, lid van Vexpan
> Foto: EasyPark

Tags

parkeren kentekenherkenning app

Meer nieuws

Dekfordt Parking Funds verkoopt parkeergarage Museum Centrum Groningen aan Interparking Nederland

Dekfordt, specialist op het gebied van vastgoed in parkeergarages, heeft parkeergarage Museum Centrum in Groningen verkocht. Het betreft de allereerste garage uit hun portefeuille waarbij private investeerders hun investering verzilveren.

Lees meer

Off-street parkeren zonder slagbomen

Met de ervaring van EasyPark in diverse landen sprak André Wielaard over parkeren zonder slagboom. Vanuit regelgeving blijkt nog een sterke beperking in Nederland om deze comfortabele wijze van parkeren voor de gebruikers in te voeren.

Lees meer

Extreme neerslag: waterschade in parkeergarages te voorkomen of te beperken?

De Onderzoeksraad voor Veiligheid start een onderzoek naar veiligheidsrisico’s rond wateroverlast. Ook parkeerkelders en parkeergarages hebben hiermee te maken. Wie is verantwoordelijk? Wie betaalt de schade? En wat valt er (preventief) aan te doen?

Lees meer

Interparking en Saba bundelen hun krachten

Interparking en Saba Infraestructuras bundelen hun krachten om te profiteren van de sterke punten en synergiën van beide bedrijven en een pan-Europese speler op het gebied van mobiliteitsoplossingen te creëren. Saba is een Spaanse speler.

Lees meer

Vexpan Netwerkborrel: nieuwe inzichten e-laden en brandveiligheid in parkeergarages

De Vexpan werkgroep CLIP & Brandveiligheid initieerde 19 september wederom een gethematiseerde netwerkbijeenkomst om met de Vexpan leden de uitdagingen rond over e-laden in parkeergarages door te praten. De aanwezigen kijken terug op een inspirerende bijeenkomst.

Lees meer

Brandsturingen: de praktijk is weerbarstig

Een brandsturing lijkt wellicht iets dat eenvoudig te realiseren is: je biedt een contact aan bij de te sturen brandmeldinstallatie, dat geschakeld wordt bij een brandalarm. Dit blijkt in de praktijk echter lang niet altijd zo eenvoudig.

Lees meer
1 7 8 9 10 11 29

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief