EasyPark en Q-Park breiden samenwerking in België verder uit
Eerder bleek al dat Nederlandse gebruikers van de EasyPark formerly Parkmobile app bij een bezoekje aan onze Zuiderburen graag in een Q-Park garage parkeren. Zeker tijdens vakantieperiodes is een dagje shoppen in België een geliefde bezigheid van veel Nederlanders. Reden voor EasyPark en Q-Park om de samenwerking verder uit te breiden.
[persbericht van EasyPark]
Gebruikers van de Nederlandse variant van de EasyPark-app (herkenbaar aan het paarse icoon) kunnen vanaf nu heel eenvoudig parkeren in 45 garages in de drie grootste steden van België: Gent, Antwerpen en Brussel.
Het in- en uitrijden gebeurt daarbij geheel automatisch via kentekenherkenning. Gebruikers bepalen zelf of ze hier gebruik willen maken door het per voertuig in de app in- of uit te schakelen. Staat kentekenherkenning ingeschakeld, dan opent de slagboom bij aankomst vanzelf. En ook uitrijden gebeurt geheel contactloos. Betalen gebeurt eenvoudig via de app. Een parkeerticket heb je niet meer nodig.
Michael Stark, Country Director van EasyPark Nederland: “Wij willen Nederlandse en Europese steden leefbaarder maken door parkeren makkelijk te maken. Auto’s die geparkeerd staan in de garages van Q-Park verminderen de druk in drukke straten in de binnenstad. De samenwerking met Q-Park stelt ons in staat om de makkelijkste en slimste parkeerervaring te combineren met de veiligheid en het comfort van een kwaliteitsparkeergarage.”
Stark vervolgt: “Zowel EasyPark als Q-Park zijn koplopers op het gebied van parkeren. Deze samenwerking is een logische volgende stap in onze ambitie om het leven in de stad aangenamer te maken.”
Meer informatie
> Bron: Easypark
Meer nieuws
Passende parkeernormen leiden tot een nieuwe uitdaging
Het toepassen van passende of zelfs lage parkeernormen zorgt ervoor dat leegstand van parkeerplaatsen tot het verleden behoort. Maar, hoe zorgen we ervoor dat parkeerplaatsen door alle doelgroepen gebruikt kunnen worden? Ze niet alleen bij aankoop/verhuur van een woning betaalbaar zijn voor welgestelden? Én dat iedereen de mogelijkheid heeft in zijn mobiliteitsbehoefte te voorzien?
Lees meerUtrechtse gemeenteraad stemt in met invoer betaald parkeren
De gemeenteraad stemde in met het voorstel om in Utrecht buurt voor buurt betaald parkeren in te voeren. De stad start in 2024 met de wijken waar de parkeerdruk nu hoog is. Het gaat in totaal twaalf jaar duren.
Lees meerAutobezoeker verschaffer retailomzet en denkfout Platform Binnenstadsmanagement
Strabo werpt nieuw licht op het onderzoek van Platform Binnenstadsmanagement, waarbij ze aantonen dat de hoofdconclusie een denkfout bevat die het belang van autobezoekers lijkt te onderschatten.
Lees meerParkeren in Gent sterk in ontwikkeling
Hoe is het parkeren in Gent georganiseerd? Hoe zit het beleid van de gemeente eruit? Wat zijn de verschillen met Nederland?
Lees meerProvincies, gemeenten en sector aan beoogde coalitie: geef voldoende prioriteit aan mobiliteit
Het aankomende kabinet staat voor grote opgaven, zoals de woningbouwopgave, verduurzaming en leefbaarheid. Mobiliteit vormt een essentiële pijler voor al deze maatschappelijke opgaven en is de levensader van onze samenleving. De Mobiliteitsalliantie, de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) en het Interprovinciaal Overleg (IPO) benadrukken het belang van mobiliteit hoog op de politieke agenda.
Lees meerNEN 9120 helpt mensen met een beperking in een parkeergarage
De nieuwe norm NEN 9120, nu nog concept, lost een groot deel van de problemen op die mensen met een beperking ervaren in parkeergarages.
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.