Samenwerking Q-Park en INretail voor veilig winkelbezoek

Gepubliceerd op: 29 april 2021

INretail en Q-Park gaan samenwerken en veilig winkelen vanaf 28 april zo effectief mogelijk organiseren met extra aantrekkelijke parkeertarieven in de daluren. Dat stimuleert bezoekers gespreid te winkelen en vaker te kiezen voor de ochtenduren. De afspraak met de overheid om actief bij te dragen aan spreiding lukt met Q-Park als partner.

 

“Heel mooi dat we deze belofte nu meteen concreet kunnen invullen,” aldus Koninklijke INretail. Het gezamenlijke doel is om het winkelbezoek beter over de dag te spreiden en zo bij te dragen aan veilig winkelen.

 

De helft goedkoper

Wie vooraf op de Q-Park site reserveert via www.q-park.nl/inretail en maximaal drie uur parkeert, krijgt tot 50 procent korting op het parkeertarief. Voorwaarde is dat de bezoeker tussen 10:00 en 12:00 uur de parkeergarage binnenrijdt.

 

Effectief middel

“Via deze samenwerking maken we veilig winkelbezoek in de rustige uren extra aantrekkelijk. Spreiding van het bezoek aan de binnenstad door differentiatie in parkeertarieven is in deze tijd een heel effectief middel voor veilig winkelen,” zegt Frank van der Heide van INretail.

 

Samenwerken

“Q-Park is net als veel andere ondernemers blij met de versoepelingen. We kijken er naar uit om het winkelend publiek weer in onze garages te ontvangen,” geeft Mariëlle Velthoven van Q-Park Nederland aan. “Ondernemers in de binnenstad kunnen met deze actie hun klanten voordelig laten parkeren. Alleen door samen te werken kunnen we uit deze crisis komen”.

 

12 steden, 22 parkeergarages

De actie die loopt tot en met 30 juni en geldt voor 22 parkeergarages in twaalf steden te weten Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Den Bosch, Venlo, Roermond, Maastricht, Heerlen, Groningen en Dordrecht.

Tags

parkeergarage gedrag

Meer nieuws

Parkeerbeleid en files in de stad

In Amsterdam zijn in 2019 de tarieven voor parkeren op straat flink verhoogd, als onderdeel van het project om de stad autoluw te maken. Uit onderzoek blijkt dat de totale vraag naar parkeren in de stad, inclusief garage parkeren, daardoor met ongeveer 15% daalde, en dat het aantal gereden autokilometers met 2% afnam, vooral tijdens de avondspits.

Lees meer

Kosten parkeervergunning flink gestegen in diverse gemeenten

Mensen die een vergunning nodig hebben om hun auto in de buurt van hun woning te parkeren, betalen daarvoor vaak meer dan een paar jaar geleden.

Lees meer

Passende parkeernormen leiden tot een nieuwe uitdaging

Het toepassen van passende of zelfs lage parkeernormen zorgt ervoor dat leegstand van parkeerplaatsen tot het verleden behoort. Maar, hoe zorgen we ervoor dat parkeerplaatsen door alle doelgroepen gebruikt kunnen worden? Ze niet alleen bij aankoop/verhuur van een woning betaalbaar zijn voor welgestelden? Én dat iedereen de mogelijkheid heeft in zijn mobiliteitsbehoefte te voorzien?

Lees meer

Utrechtse gemeenteraad stemt in met invoer betaald parkeren

De gemeenteraad stemde in met het voorstel om in Utrecht buurt voor buurt betaald parkeren in te voeren. De stad start in 2024 met de wijken waar de parkeerdruk nu hoog is. Het gaat in totaal twaalf jaar duren.

Lees meer

Autobezoeker verschaffer retailomzet en denkfout Platform Binnenstadsmanagement

Strabo werpt nieuw licht op het onderzoek van Platform Binnenstadsmanagement, waarbij ze aantonen dat de hoofdconclusie een denkfout bevat die het belang van autobezoekers lijkt te onderschatten.

Lees meer

Parkeren in Gent sterk in ontwikkeling

Hoe is het parkeren in Gent georganiseerd? Hoe zit het beleid van de gemeente eruit? Wat zijn de verschillen met Nederland?

Lees meer
1 18 19 20 21 22 53

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief