Parking Trend magazine 3/2025

Gepubliceerd op: 01 september 2025

In het septembernummer van Parking Trend International magazine blikt Theo Thuis (Q-Park) in zijn redactioneel artikel  terug op het invloedrijke voorzitterschap van Nigel Williams en de overgang naar een nieuw tijdperk voor de EPA. Hij belicht de vooruitgang die onder Williams’ leiding is geboekt, van het versterken van de fundamenten van de EPA tot het stimuleren van digitale innovatie. Terwijl de vereniging de volgende pagina omslaat, schetst Theo de prioriteiten die het volgende hoofdstuk van de EPA zullen vormen.

 

[Parking Trend International 3/2025]

 

Het hoofdartikel gaat over de 21e European Parking Conference & Exhibition – het toonaangevende evenement waar parkeer- en mobiliteitsprofessionals samenkomen om de toekomst van onze sector vorm te geven. De editie van dit jaar is niet alleen bedoeld om te leren, maar ook voor actieve deelname, debat en uitwisseling.

 

In dit nummer vindt u transcripties van exclusieve gesprekken bij de open haard met Laurence A. Bannerman, Theo Thuis en Philip De Brabanter, afkomstig uit korte video’s die nu beschikbaar zijn op het nieuwe YouTube-kanaal van EPA, waarin zij hun visie op de conferentie geven.

 

Tot slot vindt u een mix van parkeernieuws, deskundige perspectieven en de laatste updates – van afspraken en overgangen tot aankomende evenementen – om u op de hoogte en geïnspireerd te houden.

 

Download Parking Trend 3/2025

 

Meer informatie
> EPA

Tags

EPA Parking Trend Europese samenwerking

Meer nieuws

Parkeerbeleid en files in de stad

In Amsterdam zijn in 2019 de tarieven voor parkeren op straat flink verhoogd, als onderdeel van het project om de stad autoluw te maken. Uit onderzoek blijkt dat de totale vraag naar parkeren in de stad, inclusief garage parkeren, daardoor met ongeveer 15% daalde, en dat het aantal gereden autokilometers met 2% afnam, vooral tijdens de avondspits.

Lees meer

Kosten parkeervergunning flink gestegen in diverse gemeenten

Mensen die een vergunning nodig hebben om hun auto in de buurt van hun woning te parkeren, betalen daarvoor vaak meer dan een paar jaar geleden.

Lees meer

Passende parkeernormen leiden tot een nieuwe uitdaging

Het toepassen van passende of zelfs lage parkeernormen zorgt ervoor dat leegstand van parkeerplaatsen tot het verleden behoort. Maar, hoe zorgen we ervoor dat parkeerplaatsen door alle doelgroepen gebruikt kunnen worden? Ze niet alleen bij aankoop/verhuur van een woning betaalbaar zijn voor welgestelden? Én dat iedereen de mogelijkheid heeft in zijn mobiliteitsbehoefte te voorzien?

Lees meer

Utrechtse gemeenteraad stemt in met invoer betaald parkeren

De gemeenteraad stemde in met het voorstel om in Utrecht buurt voor buurt betaald parkeren in te voeren. De stad start in 2024 met de wijken waar de parkeerdruk nu hoog is. Het gaat in totaal twaalf jaar duren.

Lees meer

Autobezoeker verschaffer retailomzet en denkfout Platform Binnenstadsmanagement

Strabo werpt nieuw licht op het onderzoek van Platform Binnenstadsmanagement, waarbij ze aantonen dat de hoofdconclusie een denkfout bevat die het belang van autobezoekers lijkt te onderschatten.

Lees meer

Parkeren in Gent sterk in ontwikkeling

Hoe is het parkeren in Gent georganiseerd? Hoe zit het beleid van de gemeente eruit? Wat zijn de verschillen met Nederland?

Lees meer
1 18 19 20 21 22 53

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief