Parking Trend International magazine 2/2025

Gepubliceerd op: 20 juni 2025

In het juninummer van Parking Trend International magazine deelt EPA een hoofdartikel over ‘Aanleg en renovatie van parkeergarages’. Waarom moeten moderne parkeergarages duurzaam, multimodaal, flexibel en, indien nodig, omkeerbaar en demonteerbaar zijn? Toonaangevende bouwbedrijven in onze sector geven hun mening over vier belangrijke vragen die deze toekomst vormgeven.

 

[Parking Trend 2/2025]

 

Verder blikt Philip De Brabanter, voorzitter van het uitvoerend comité van de EPA Conference, terug op het succes van eerdere evenementen en legt uit waarom de conferentie van dit jaar uitzonderlijk belooft te worden. Hij legt ook uit waarom deelnemen aan de EPA Conference van 2025 een strategische investering is – niet alleen voor zijn eigen bedrijf, Q-Park, maar mogelijk ook voor dat van u.

 

Onder het label ‘Een onmisbaar evenement’ bespreken we de laatste ontwikkelingen in de agenda van de komende EPA-conferentie, inclusief nieuw bevestigde sprekers en moderators. Het biedt een diepgaande blik op hoe de sessies vorm krijgen en geeft een duidelijker beeld van de diverse perspectieven en expertise die aan bod zullen komen.

 

Theo Thuis, voorzitter van de wetenschappelijke commissie van de EPA, biedt in zijn interview inzicht in de jarenlange inspanningen van de commissie om de conferentie om te vormen tot een expertforum op hoog niveau over parkeerbeheer. Hij verduidelijkt de verschillen tussen parallelsessies en workshops en geeft een voorproefje van wat u kunt verwachten van de plenaire sessie.

 

De European Parking Awards: Bekijk de genomineerde projecten van dit jaar. Vicevoorzitter Stefan Sadleder van de EPA neemt ons mee door het zorgvuldige voorselectieproces, dat een indrukwekkende 54 inzendingen terugbracht tot slechts 24 genomineerde projecten.

 

Download Parking Trend 2/2025

 

Meer informatie
> EPA

Tags

EPA Parking Trend Europese samenwerking

Meer nieuws

Parkeerbeleid en files in de stad

In Amsterdam zijn in 2019 de tarieven voor parkeren op straat flink verhoogd, als onderdeel van het project om de stad autoluw te maken. Uit onderzoek blijkt dat de totale vraag naar parkeren in de stad, inclusief garage parkeren, daardoor met ongeveer 15% daalde, en dat het aantal gereden autokilometers met 2% afnam, vooral tijdens de avondspits.

Lees meer

Kosten parkeervergunning flink gestegen in diverse gemeenten

Mensen die een vergunning nodig hebben om hun auto in de buurt van hun woning te parkeren, betalen daarvoor vaak meer dan een paar jaar geleden.

Lees meer

Passende parkeernormen leiden tot een nieuwe uitdaging

Het toepassen van passende of zelfs lage parkeernormen zorgt ervoor dat leegstand van parkeerplaatsen tot het verleden behoort. Maar, hoe zorgen we ervoor dat parkeerplaatsen door alle doelgroepen gebruikt kunnen worden? Ze niet alleen bij aankoop/verhuur van een woning betaalbaar zijn voor welgestelden? Én dat iedereen de mogelijkheid heeft in zijn mobiliteitsbehoefte te voorzien?

Lees meer

Utrechtse gemeenteraad stemt in met invoer betaald parkeren

De gemeenteraad stemde in met het voorstel om in Utrecht buurt voor buurt betaald parkeren in te voeren. De stad start in 2024 met de wijken waar de parkeerdruk nu hoog is. Het gaat in totaal twaalf jaar duren.

Lees meer

Autobezoeker verschaffer retailomzet en denkfout Platform Binnenstadsmanagement

Strabo werpt nieuw licht op het onderzoek van Platform Binnenstadsmanagement, waarbij ze aantonen dat de hoofdconclusie een denkfout bevat die het belang van autobezoekers lijkt te onderschatten.

Lees meer

Parkeren in Gent sterk in ontwikkeling

Hoe is het parkeren in Gent georganiseerd? Hoe zit het beleid van de gemeente eruit? Wat zijn de verschillen met Nederland?

Lees meer
1 18 19 20 21 22 53

Op de hoogte blijven?

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.

Ja, stuur mij de nieuwsbrief