Parkeren en het nieuwe 'normaal'
Sinds het begin van de pandemie zijn de Covid maatregelen veelvuldig aangepast. Soms strenger, en ook momenten van versoepeling. Dit heeft een grote impact op ons gedrag. We werken meer thuis of gaan juist langzaam terug naar kantoor. We brengen wat minder bezoekjes aan familie en vrienden. En gaan minder vaak buiten de deur voor winkelen of recreatie.
Welke impact heeft dit gedrag op onze mobiliteit en daarmee parkeren? Welke veranderingen bewegen mee met de maatregelen en welke lijken meer permanent?
Monit zocht het voor je uit. Met onze Parkeermonitor verzamelen we data van meerdere bronnen om onze klanten een helder inzicht in parkeergedrag te geven. Met geaggregeerde gegevens uit de Parkeermonitor zien we direct hoe een verandering in mobiliteit effect heeft op kort parkeren en abonnementen.
Klik op de link onder en vind een heldere analyse en antwoorden in het artikel van Mark Riemslag en Michael Fousert.
Test
Test

Meer nieuws
Slim laden steeds populairder onder elektrische rijders
Smart charging van elektrische voertuigen wint snel terrein in Nederland. Dat blijkt uit het Nationaal Laadonderzoek 2025.
Lees meerStartschot Minister Hermans voor slim aansturen stroomintensieve apparaten
Demissionair minister Hermans van Klimaat en Groene Groei heeft in het ElaadNL Testlab in Arnhem het startschot gegeven voor trajecten rond het slim aansturen van stroomintensieve apparaten wat bijdraagt aan minder druk op het stroomnet.
Lees meerGemeente Veenendaal lijdt geen verlies meer op betaald parkeren
Jarenlang leed gemeente Veenendaal verlies omdat zij drie parkeergarages liet bouwen, in de hoop daar geld mee te verdienen. Maar er staan te weinig auto’s in de garages om de bouwkosten terug te verdienen. Ze nam maatregelen.
Lees meerHaarlemmers verontwaardigd: parkeerplekken gereserveerd voor deelauto's
De gemeente Haarlem heeft deze zomer 30 parkeerplekken in de stad exclusief toegewezen aan deelauto’s. De toewijzing past in het streven van het stadsbestuur naar meer deelauto's, maar bewoners zijn onaangenaam verrast.
Lees meerProef gemeente Zwolle: met benzineauto bij laadpaal parkeren
Met de benzineauto eindeloos op zoek naar een parkeerplaats, terwijl de vakken bij laadpalen leeg staan. Of andersom. Gemeente Zwolle start een nieuwe proef: laadpalen zonder gereserveerde parkeerplekken – ook benzineauto mag er staan.
Lees meerVexpan vertegenwoordiging in nieuw bestuur EPA
De European Parking Association (EPA aisbl) heeft een nieuwe bestuurssamenstelling met daarin ook vertegenwoordiging van Vexpan leden. Theo Thuis, van Q-Park, is verkozen tot voorzitter en Peter Dingemans, bestuurslid Vexpan, is nu vice voorzitter.
Lees meer