Gouda legt vier scenario’s betaald parkeren voor aan inwoners
De gemeente Gouda gaat eind oktober vier scenario’s voor invoering van betaald en vergund parkeren voorleggen aan de inwoners van Korte Akkeren en Kort Haarlem. Deze raadpleging moet een advies opleveren waar het college en de gemeenteraad verder over in gesprek gaan. Ook een gefaseerde invoering – beginnen waar de parkeerdruk het hoogst is – is een optie die besproken wordt met de raad.
In de scenario’s zijn vier varianten van parkeertijden en -tarieven uiteengezet. Deze scenario’s zijn tot stand gekomen samen met de meedenkpanels, waarin wijkbewoners zaten. “We hebben de wensen van bewoners meegenomen en willen nu in de wijken ophalen welk scenario een brede voorkeur heeft”, licht wethouder Jan Kees Oppelaar toe. “In alle scenario’s hebben we de tarieven voor bewoners en hun bezoekers zo laag mogelijk gehouden, zoals toegezegd tijdens de bewonersavonden.”
De volgende vier scenario’s worden aan inwoners voorgelegd:
1. Altijd (24/7) betaald en vergund parkeren, waarbij de eerste parkeervergunning voor bewoners € 45,- per jaar kost en de tweede € 90,- per jaar;
2. Altijd (24/7) betaald en vergund parkeren, waarbij de eerste en tweede parkeervergunning € 56,- per jaar kost;
3. Van maandag t/m vrijdag van 16:00 tot 24:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 24:00 uur betaald en vergund parkeren, waarbij de eerste parkeervergunning € 50,- per jaar kost en de tweede € 100,- per jaar;
4. Van maandag t/m vrijdag van 16:00 tot 24:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 24:00 uur betaald en vergund parkeren, waarbij de eerste en tweede parkeervergunning € 62,- per jaar kost.
Bij alle scenario’s geldt een tarief voor betaald parkeren voor externen van € 3,- per uur en een tarief voor parkeren van bezoekers van bewoners van € 0,40 per uur, uitgezonderd de parkeerterreinen Klein Amerika en Schouwburgplein.
Lees het artikel verder op de website van het Gouds Dagblad
Meer informatie:
> Bron: Gouds Dagblad
Meer nieuws
Scanauto’s controleren stoepparkeren in Den Haag
Sinds 1 oktober zien scanauto’s in Den Haag wanneer voertuigen op de stoep staan. Foutparkeerders kunnen een boete krijgen. Zo wil de gemeente zowel de stoep als straat toegankelijk en veilig houden voor bewoners en de hulpdiensten.
Lees meerGemeente Veenendaal lijdt geen verlies meer op betaald parkeren
Jarenlang leed gemeente Veenendaal verlies omdat zij drie parkeergarages liet bouwen, in de hoop daar geld mee te verdienen. Maar er staan te weinig auto’s in de garages om de bouwkosten terug te verdienen. Ze nam maatregelen.
Lees meerDe puzzel van efficiënt ondergronds parkeren
In een ondergrondse parkeergarage is de parkeervakindeling van groot belang voor de efficiëntie van de constructie. Hoofdaannemer Mobilis over de zoektocht voor een constructief ontwerp voor Marnixgarage in Amsterdam.
Lees meerVexpan verwelkomt ETI Park als nieuw lid
Vexpan is blij om ETI Park als nieuw lid te verwelkomen in onze community. ETI Park biedt parkeerplaatsbeheer. Hun doel is beschikbare parkeerplaatsen te bieden wanneer nodig.
Lees meerGemeente medeverantwoordelijk bij fouten parkeerapps
De rechtbank Noord-Holland heeft bepaald dat gemeenten mede verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor fouten of onduidelijkheden in parkeerapps.
Lees meerIneens stutten stalen buizen Almelose parkeergarage: wat is er aan de hand?
Parkeerplaatsen zijn afgezet met pionnen, stalen buizen ondersteunen de zware betonnen constructie. Parkeergarage Stadsbaken in het centrum van Almelo wordt ineens onderhanden genomen. Tubantia wil weten: Is er iets met de veiligheid? Nee.
Lees meerOp de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Of volg ons op onze sociale media.