Ease2pay en SHPV lid Vexpan

Gepubliceerd op: 30 november 2021

Graag heet Vexpan Ease2pay en SHPV van harte welkom als nieuw lid bij de branchevereniging. Twee verschillende organisaties. 

 

Ease2pay
Samen met Jan Borghuis maakte Gijs van Lookeren Campagne vanaf 1995 naam met de introductie van Greenwheels. Wat destijds nog gedeeld autogebruik werd genoemd, wordt nu betiteld als Mobility as a Service (MaaS). Tegenwoordig zijn MaaS-initiatieven gemeengoed geworden, naast auto’s zie je ook scooters en fietsen in diverse Nederlandse steden staan, die je eenvoudig voor jezelf kunt reserveren, gebruiken en betalen. Met Ease2pay heeft hij eenzelfde soort ambitie voor slagboomparkeren.

Ease2pay is de betaaldienstverlener die betalingen rondom mobiliteit eenvoudig beschikbaar wil maken op ieders smartphone. Met het Ease2pay Book & Park platform biedt Ease2pay gemeenten en exploitanten de mogelijkheid om hun parkeergarages en terreinen open te stellen voor online reserveringen onder voorwaarden van de gemeenten en exploitanten zelf. Zo kan bijvoorbeeld op de website van de schouwburg bij het boeken van een toneelvoorstelling een parkeerplek in de ernaast gelegen parkeergarage afgerekend en gereserveerd worden. Book & Park zorgt zo dat het door gemeenten gewenste stadsbeeld een stap dichterbij komt: een stad met straten vrij van zoekverkeer en met minder geparkeerde auto’s.

 

Lees meer over Ease2pay

 

 

 

SHPV
Het Servicehuis Parkeer- en Verblijfsrechten U.A. (SHPV) is een coöperatie van gemeenten opgericht in 2010. Een organisatie voor en door gemeenten. Als beheerder van het Nationaal Parkeer Register (NPR) bieden wij een landelijke standaard waarmee gemeenten hun parkeerdiensten kunnen verbeteren en digitaliseren. Wij vervullen hierbij de rollen van administratiekantoor (Clearing & Settlement), expertisecentrum en belangenorganisatie. Ook streven wij naar het optimaal benutten van de bijbehorende open data voor publieke doelen op het gebied van parkeren, openbare orde en veiligheid, milieu en vervoer.

 

Als neutrale partij bieden wij marktpartijen (providers, private exploitanten) de mogelijkheid om aan te sluiten op deze omgeving. Ook ontwikkelen wij (mede) landelijke standaarden voor allerhande mobiliteitskwesties en bedenken wij – samen met belangrijke partners op het speelveld van mobiliteit – innoverende en praktische oplossingen voor parkeren en verblijven in de breedste zin des woords. Ons team bestaat uit 5 mensen, een directeur, een manager bedrijfsvoering, een innovatie/programmamanager, een accountmanager en een management assistent.

 

Inmiddels zijn 105 gemeenten en 16 providers via contract met SHPV aangesloten op het Nationaal Parkeer Register. Daar zijn wij best een beetje trots op! SHPV gaat graag in gesprek met en staat open voor allerlei partijen om het parkeren in Nederland naar een hoger plan te tillen. Vexpan is een krachtig netwerk waarbij dit mogelijk gemaakt wordt. Wij zien uit naar inspirerende sessies en gesprekken.

 

 

 

 

Lees meer over SHPV

Tags

Deelauto Gemeenten MaaS

Meer nieuws

Amsterdam peilt parkeerbeleid tegen 'autobesitas' Franse en Duitse steden

Grote auto's als SUV's die veel parkeerruimte innemen. De ergernis groeit. Franse en Duitse steden ontwikkelen plannen om 'auto's met overgewicht' meer parkeergeld te laten betalen.

Lees meer

Mogelijke oplossing overlast kuststrook Den Haag door onderzoek naar reisgedrag bezoekers

Een herkenbaar beeld voor strandbezoekers: aansluiten in de file en lang zoeken naar een parkeerplek. Adviesbureau Goudappel onderzoekt met veldwerkbureau NDC voor gemeente Den Haag hoe zulke (over)last op piekdagen te verminderen.

Lees meer

Zwolle: Plannen voor eerste mobiliteitshub in Weezenlanden-Noord

De binnenstad van Zwolle is volop in ontwikkeling. Voor de auto wil de gemeente rondom het centrum zogenaamde mobiliteitshubs bouwen. 'Daarmee houden we de binnenstad bereikbaar en toegankelijk.'

Lees meer

Betaald parkeren in de hele gemeente Utrecht in 2034 een feit

Met aanvullende maatregelen zoals het stadsbreed invoeren van betaald parkeren en het fors verlagen van de parkeernorm bij nieuwbouw wordt een volgende stap gezet om auto’s uit Utrecht te weren.

Lees meer

Beeld over brandveiligheid in parkeergarages belangrijk aandachtsveld

Brandveiligheid in parkeergarages is een belangrijk aandachtsveld voor Vexpan. Zeker gezien de toename van EV's en uitbreiding van laadinfrastructuur. Tijdens de netwerkborrel toonde NAL aan dat er weinig branden bekend zijn met EV’s.

Lees meer

Peter Vissers: 'Wikken en Wegen werkt sneller dan een complete kosten-batenanalyse'

Dordrecht heeft bij het ontwikkelen van ideeën rond een nieuwe stadswijk de methodiek Wikken en Wegen gebruikt. Hierbij is ook gekeken naar de effecten van keuzes op onder meer mobiliteit en leefbaarheid, luchtkwaliteit en gezondheid.

Lees meer
1 11 12 13 14 15 41

Nog geen lid?

Word ook lid. Vele Vexpan voordelen:

  • Gratis naar Vexpan Nationaal Parkeercongres
  • Korting op diverse evenementen zoals de lunchbijeenkomsten
  • Kennis delen, netwerk opbouwen, meedenken aan het jaarprogramma en ervaring opdoen
Meer voordelen als lid