Vexpan verwelkomt nieuw lid PayByPhone

Mobiele parkeerprovider PayByPhone lanceert na tien jaar haar mobiele parkeerbetaaldiensten ook in Nederland. Dit najaar nog kunnen automobilisten deze app gebruiken om parkeeracties te starten, te verlengen en te beëindigen. Direct vanaf de start is PayByPhone lid van Vexpan om optimale aansluiting te vinden bij de markt.

Na de lancering in België is de app nu ook beschikbaar in de SHPV-steden in Nederland, en dus ook direct beschikbaar in de Randstad.

PayByPhone

‘Nederlandse automobilisten zijn al bijna 20 jaar bekend met betalen voor parkeren via de mobiele telefoon’, aldus Tomas Novak, Business Development Director bij PayByPhone. ‘Echter, het vernieuwende van deze app is het gemak en de snelheid van betalen, maar vooral de garantie dat vergeten af te melden niet meer mogelijk is, iets dat de gebruiker onnodige parkeerkosten voorkomt. Bovendien is de gebruiker niet gebonden aan een abonnement: er wordt betaald per parkeeractie.’

PayByPhone is een onderdeel van Volkswagen Financial Services. Parkeren is een belangrijk onderdeel in de mobiliteitsketen en zal verder integreren met andere belangrijke diensten zoals opladen, deelauto’s en -fietsen, openbaar vervoer en meer. Hiermee wordt direct ingespeeld op de toekomst van mobiliteit binnen de trends van Urban and Smart Mobility en MaaS-projecten.

Waarom lid van Vexpan?

‘Door lid te worden van Vexpan maken we deel uit van het brede landschap van parkeren in Nederland dat toonaangevend is in de wereld. Samen met Vexpan willen we bijdragen aan de ontwikkeling van de parkeer- en mobiliteitsmarkt met de (auto)mobilist scherp in het vizier!’