Interparking service partner parkeren Eindhoven Airport

Eindhoven Airport heeft na een Europese aanbesteding Interparking geselecteerd als partner voor het parkeerbeheer van 10 parkeervoorzieningen, met in totaal 5.800 plaatsen, rondom de luchthaven. Hiermee gaan Interparking en Eindhoven Airport vanaf januari een duurzame samenwerking aan.

Jaap Verheijen – manager Parking & Mobility Services: “De luchthaven heeft met haar aanbesteding “integraal parkeerbeheer” beoogt nog meer focus aan te brengen op de kwaliteit van haar parkeerproduct en de beleving daarvan. Wat tot op heden neventaken waren voor partners in de Airport operatie, worden nu meerdere taken onder één contract bij één Parking Hospitality Service Partner. Wij verwachten daardoor een efficiëntere operatie met focus op de parkeerbeleving als kerntaak. Om die reden hebben wij niet gezocht naar een beheerder maar een Hospitality Service Partner. Wij zijn ervan overtuigd dat Interparking een zeer geschikte partij is om deze rol te vervullen. Interparking heeft veel ervaring op het gebied van parkeren en in het bijzonder airport parkeren, en weet de behoefte van passagiers te vertalen naar beleving. Eindhoven Airport is verheugd haar partnerschap met Interparking te starten en kijkt uit naar een prettige en leerzame samenwerking.”

Interparking als Hospitality Service Partner

Interparking is sterk vertegenwoordigd in het parkeerbeheer van luchthavens, met onder andere Brussels Airport in België, Gdansk Airport in Polen en nu ook Eindhoven Airport. Met name op luchthavens, waar verschillende reizigers samenkomen, staan beleving en hoogwaardige parkeeroplossingen centraal. Een mooi voorbeeld is de high-end VIP-Parking voor zakelijke reizigers op Brussels Airport. Ook bij Eindhoven Airport zal Interparking een bijdrage leveren aan productontwikkeling, duurzaamheidsinitiatieven en het optimaliseren van het ontwerp en de inrichting van de parkeerterreinen. Een volledig nieuw opgezet team zal zorgen voor een optimale klantbeleving, door onder andere parkeerbegeleiding en een klantcontactcenter bestaande uit een klantenservice en een centrale meldkamer, welke 24/7 klaar staat.

Mariska Kornet – new business manager bij Interparking Nederland: “Wij zijn verheugd dat Eindhoven Airport voor Interparking heeft gekozen als partner en zijn trots op de rol die we gaan vervullen binnen dit uitdagende project. Wij kijken ernaar uit om de reizigers met onze servicegerichte dienstverlening nog beter te kunnen faciliteren en daarmee aan de hoge verwachtingen van onze partner te voldoen.”